12 February 2008, 23:52
Heeft Volvo iets met Zweden? ???
De onze dus wel, nadat we 1 februari 4-wielen aan Zweedse wal zetten, liet ie dus na een uur, in een dikke sneeuwbui weten, dat het geen handrem was.... :-[
Krassen begon, even gauw gestopt en gekeken, rook olie.......oei. Dus zsm d'r af en een Volvodealer opgezocht...toen ik 't terrein opreed ging de 'pas-op-je-hebt-geen-remdruk-lampje' branden en met een soepele draai de sneeuw in laten stoppen.
Shit, sta je dan met je gezin, 400 km van je vakantieadres...
Bleek uiteindelijk dus het wiellager geheel verrot te zijn, ach ja, 2200SEK verder en jawel hoor, als herboren weer de weg op...remmen deden het goed, had warschijnlijk met 'wiebelend wiel' te maken. :-\
Ik stond nog wat te kletsen met een monteur aldaar (Brandtbil in Vänersborg), dat ie in Nederland alleen bij koud weer af en te zo'n raar krassend geluid maakte en dan weer weg, dus je denkt niet meteen aan een wiellager. Had hij ook een 245 gehad (joh) die dit ook had gedaan en hij wist zo nog een paar gevallen, dus ze vonden het daar typisch een 240/245 kwaal....
Als ie gaat krassen......wiellager vervangen!
(en dat hadden een paar van jullie al eens gemeld...waarschijnlijk wiellager)
Maar waarom ie nou steeds in Zweden gekke dingen moet gaan doen.... ???
De onze dus wel, nadat we 1 februari 4-wielen aan Zweedse wal zetten, liet ie dus na een uur, in een dikke sneeuwbui weten, dat het geen handrem was.... :-[
Krassen begon, even gauw gestopt en gekeken, rook olie.......oei. Dus zsm d'r af en een Volvodealer opgezocht...toen ik 't terrein opreed ging de 'pas-op-je-hebt-geen-remdruk-lampje' branden en met een soepele draai de sneeuw in laten stoppen.
Shit, sta je dan met je gezin, 400 km van je vakantieadres...
Bleek uiteindelijk dus het wiellager geheel verrot te zijn, ach ja, 2200SEK verder en jawel hoor, als herboren weer de weg op...remmen deden het goed, had warschijnlijk met 'wiebelend wiel' te maken. :-\
Ik stond nog wat te kletsen met een monteur aldaar (Brandtbil in Vänersborg), dat ie in Nederland alleen bij koud weer af en te zo'n raar krassend geluid maakte en dan weer weg, dus je denkt niet meteen aan een wiellager. Had hij ook een 245 gehad (joh) die dit ook had gedaan en hij wist zo nog een paar gevallen, dus ze vonden het daar typisch een 240/245 kwaal....
Als ie gaat krassen......wiellager vervangen!
(en dat hadden een paar van jullie al eens gemeld...waarschijnlijk wiellager)
Maar waarom ie nou steeds in Zweden gekke dingen moet gaan doen.... ???
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Volvo BM L90 1988

