21 June 2007, 21:56
er zit volgens mij lengteverschil in de stuurkolommen.
in ieder geval is het zo dat het asje met kruiskoppelingen van een bekrachtigde korter is dan een onbekrachtigde.
het verschil komt doordat een bekrachtigd stuurhuis een hoger rondselhuis heeft waarin hydraulische "kleppen" zijn opgenomen.
met rondselhuis bedoel ik het dwars-op-het-stuurhuis-staande gedeelte waar je stuurkolom op aansluit.
een onbekrachtigd stuurhuis heeft geen onderste kruiskoppeling maar een rubber schijf die enige hoekverdraaing mogelijk maakt.
succes, jan
in ieder geval is het zo dat het asje met kruiskoppelingen van een bekrachtigde korter is dan een onbekrachtigde.
het verschil komt doordat een bekrachtigd stuurhuis een hoger rondselhuis heeft waarin hydraulische "kleppen" zijn opgenomen.
met rondselhuis bedoel ik het dwars-op-het-stuurhuis-staande gedeelte waar je stuurkolom op aansluit.
een onbekrachtigd stuurhuis heeft geen onderste kruiskoppeling maar een rubber schijf die enige hoekverdraaing mogelijk maakt.
succes, jan

