28 May 2007, 21:26
Jongens kiek asteblief uut,
Ik heb ook 2 keer een stuurhuis gehad met kuren (zelfde stuurhuis overigens).
Probleem was dat het stuurhuis in de bocht weigerde verder te draaien.
Je zit dan echt heel raar te kijken want het stuur blokkeerde totaal!!(lees weigerde nog verder naar rechts te draaien)
Aanvankelijk dacht ik dat het door de kruiskoppeling was veroorzaakt en heb ik deze vervangen.
(opel-ascona's hadden vroeger ook dit euvel en er zijn wel ongelukken van bekend)
Wie schetst mijn verbazing......2 weken later weer hetzelfde, blokkerend stuurhuis.
Ik mag graag experimenteren maar dit vond ik te link worden dus ik heb het totale stuurhuis vervangen.
Demontage leerde mij dat mede door speling op de tandheugel het geheel onder bepaalde ongunstige omstandigheden kon vastlopen.
Aangezien revisie veel spec. ger. / kennis vraagt heb ik het stuurhuis weggeknikkerd.
Nu zie ik mijzelf niet als maatgevend voor wat anderen zouden moeten doen maar ik zeg maar zo;
EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE
groet, Jan
Ik heb ook 2 keer een stuurhuis gehad met kuren (zelfde stuurhuis overigens).
Probleem was dat het stuurhuis in de bocht weigerde verder te draaien.
Je zit dan echt heel raar te kijken want het stuur blokkeerde totaal!!(lees weigerde nog verder naar rechts te draaien)
Aanvankelijk dacht ik dat het door de kruiskoppeling was veroorzaakt en heb ik deze vervangen.
(opel-ascona's hadden vroeger ook dit euvel en er zijn wel ongelukken van bekend)
Wie schetst mijn verbazing......2 weken later weer hetzelfde, blokkerend stuurhuis.
Ik mag graag experimenteren maar dit vond ik te link worden dus ik heb het totale stuurhuis vervangen.
Demontage leerde mij dat mede door speling op de tandheugel het geheel onder bepaalde ongunstige omstandigheden kon vastlopen.
Aangezien revisie veel spec. ger. / kennis vraagt heb ik het stuurhuis weggeknikkerd.
Nu zie ik mijzelf niet als maatgevend voor wat anderen zouden moeten doen maar ik zeg maar zo;
EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE
groet, Jan

