16 May 2007, 18:47
1:
1. Een Rood/Blauwe draad op de stekker aan auto zijde (omcirkeld), die afwezig is op de stekker van de kabelboom van de motor.
Klopt - zo zit het bij mijn turbo ook: wel op de kabelboom ri interieur, niet ri motor
2. De aanwezigheid van een blauwe draad op de stekker van de motor (onder tweede van rechts), die weer niet aanwezig is op de stekker van de auto.
Dan had je 245gl waarschijnlijk geen injectie? Weet niet hoe ie verder loopt. Misschien vind je dat hier: http://www.rowijk.nl/Volvo_240.pdf Als je op bladzijde 10 (paginanr 3) kijkt, dan lijkt de blauwe draad naar het contactslot te lopen via een relais wat links tegen je kickpanel zit gemonteerd.
3. Aan de auto zijde zit ook nog een korte rode draad met een enkel stekkertje wat uit de kabelboom steekt. Weet iemand waar dit toevallig voor is gebruikt (links op tekeningetje)?
Niet aangesloten bij mijn turbo
2: dit is inderdaad de druksensor, maar zit vlgs mij alleen in de oudere turbo's gemonteerd: ik heb het lampje niet en neem aan dus de sensor ook niet. Je zou 'm dan weg kunnen laten, want veel nut heeft 't niet geloof ik.
3: waar is dit de retourleiding van?? Oliekoeler oid? Dealer proberen?
Succes!