9 May 2007, 11:54
Beste mensen,
Op dit moment ben ik een B21et blok aan het plaatsen in een 245 uit 1979. Hierbij heb ik echter nog een vraag over de aansluiting van de kabelboom van de B21et op de grijze stekker van de kabelboom die verder de auto ingaat.
De punten (kabeltjes) komen van beide stekkers niet overeen. De stekker past dus wel probleemloos, maar de vraag is of er achter deze stekker en kabelboom die de auto ingaat nog veel anders is t.a.v. een B21et en een andere injectie motor. Is er bijvoorbeeld nog een extra 'computer' aanwezig onder het dashboard, die de stekkers op de injector (startinjector) etc. aansturen? Het kan nu zijn dat ik bij de demontage van het motorblok aan aandrijflijn uit de donorturbo, ik deze zaken heb vergeten.
Indien er niet nog een extra relais en of computer voor de kabelboom aanwezig is, zijn er mensen die een duidelijk schema hebben hoe dit dan vanaf de grijze stekker verder de auto ingaat en hoe dit verder is gekoppeld!?
Groet,
Daan
Op dit moment ben ik een B21et blok aan het plaatsen in een 245 uit 1979. Hierbij heb ik echter nog een vraag over de aansluiting van de kabelboom van de B21et op de grijze stekker van de kabelboom die verder de auto ingaat.
De punten (kabeltjes) komen van beide stekkers niet overeen. De stekker past dus wel probleemloos, maar de vraag is of er achter deze stekker en kabelboom die de auto ingaat nog veel anders is t.a.v. een B21et en een andere injectie motor. Is er bijvoorbeeld nog een extra 'computer' aanwezig onder het dashboard, die de stekkers op de injector (startinjector) etc. aansturen? Het kan nu zijn dat ik bij de demontage van het motorblok aan aandrijflijn uit de donorturbo, ik deze zaken heb vergeten.
Indien er niet nog een extra relais en of computer voor de kabelboom aanwezig is, zijn er mensen die een duidelijk schema hebben hoe dit dan vanaf de grijze stekker verder de auto ingaat en hoe dit verder is gekoppeld!?
Groet,
Daan

