6 March 2007, 22:09
hallo Nederzweed,
superbedankt voor je info, voor het grootste gedeelte zeer behulpzaam en ben weer eea wijzer op turbogebied!
* de motor heeft 250dkm gedraait en is qua compressie en klepspeling 100% in orde. Daarnaast heeft ie altijd standaard gelopen, ook zonder IC, dus dat zit wel ok
Voor wat betreft de 250pk: dat is wel een doel, maar daarbij moeten motor, bak en koppeling het ook houden. Anders ga je weer serieus een 'stage' verder en daar ben ik (Nog?) niet aan toe. Ben wel van plan de auto normaal te berijden, maar wel ook wel eens een keer gas kunnen geven zonder te hoeven denken of de bak het wel houdt.
Misschien dat JW240 of Jelmar nog adviezen hebben voor wat betret het K-Jetronic stuk? Haalt die tegen de 250pk zonder aanpassingen?
Overigens, de 240turbo is chiploos (want K-Jetronic), dus da's geen issue.
De MS is wel een project, maar dat wil ik combineren met de LPi installatie, NIET met de K-Jetronic -die blijft er dan gewoon op. Anders moet ik ook het hele benzine injectiesysteem aanpassen. En als je op lpg rijdt, dan lijkt me dat niet echt noodzakelijk.
Nu heb ik op mijn beide turbo's een watergekoelde T3 turbo zitten, allebei niet af-fabriek, maar vervangen na de normale vervangingstermijn door een watergekoeld type. Zo zeldzaam zijn ze dus vlgs mij niet, of ik moet toevallig 2 goudmijntjes bezitten?
Dan je zin:
maar kijk ook even verder naar een grotere T3 of andere turbo misschien..... zijn genoeg verschillende turbo's die jou 250PK geven en een redelijke spool-up
Aangezien ik weinig verstand heb van turbo's en alleen maar 2 wensen:
* redelijk eenvoudig passend te maken
* goede spool-up
* genoeg voor tegen de 250pk
Hoe kan ik dan zelf bepalen wat voor turbo's daarvoor geschikt zijn? Ervaring? Goede links? Dit laatste issue is vooral mijn probleem: er worden de wereld aan turbo's aangeboden en ik zie door de bomen het bos niet.
superbedankt voor je info, voor het grootste gedeelte zeer behulpzaam en ben weer eea wijzer op turbogebied!
* de motor heeft 250dkm gedraait en is qua compressie en klepspeling 100% in orde. Daarnaast heeft ie altijd standaard gelopen, ook zonder IC, dus dat zit wel ok
Voor wat betreft de 250pk: dat is wel een doel, maar daarbij moeten motor, bak en koppeling het ook houden. Anders ga je weer serieus een 'stage' verder en daar ben ik (Nog?) niet aan toe. Ben wel van plan de auto normaal te berijden, maar wel ook wel eens een keer gas kunnen geven zonder te hoeven denken of de bak het wel houdt.
Misschien dat JW240 of Jelmar nog adviezen hebben voor wat betret het K-Jetronic stuk? Haalt die tegen de 250pk zonder aanpassingen?
Overigens, de 240turbo is chiploos (want K-Jetronic), dus da's geen issue.
De MS is wel een project, maar dat wil ik combineren met de LPi installatie, NIET met de K-Jetronic -die blijft er dan gewoon op. Anders moet ik ook het hele benzine injectiesysteem aanpassen. En als je op lpg rijdt, dan lijkt me dat niet echt noodzakelijk.
Nu heb ik op mijn beide turbo's een watergekoelde T3 turbo zitten, allebei niet af-fabriek, maar vervangen na de normale vervangingstermijn door een watergekoeld type. Zo zeldzaam zijn ze dus vlgs mij niet, of ik moet toevallig 2 goudmijntjes bezitten?
Dan je zin:
maar kijk ook even verder naar een grotere T3 of andere turbo misschien..... zijn genoeg verschillende turbo's die jou 250PK geven en een redelijke spool-up
Aangezien ik weinig verstand heb van turbo's en alleen maar 2 wensen:
* redelijk eenvoudig passend te maken
* goede spool-up
* genoeg voor tegen de 250pk
Hoe kan ik dan zelf bepalen wat voor turbo's daarvoor geschikt zijn? Ervaring? Goede links? Dit laatste issue is vooral mijn probleem: er worden de wereld aan turbo's aangeboden en ik zie door de bomen het bos niet.