5 March 2007, 23:28
Ok, het wordt iets duidelijker..... maar mijn kennis m.b.t. de turbo's is beperkt.
Een beetje aanvullende informatie nog:
Doel is zo rond de 250pk te eindigen, in een normaal rijdende auto. Daarbij wil ik de K-Jetronic behouden en in de toekomst ga ik denk ik een LPi installatie a la Bozzma/Funsdaf monteren.
Ik denk met de 3' inch uitlaat, 90+ uitlaat- en inlaatspruitstuk, beetje meer turbodruk, K&N luchtfilter en standaardintercooler dan op max. 210 a 220 pk te eindigen (redelijke gok, Eric houdt het op 200pk lees ik, maar mist een paar kleine zaken - is ook meer originaliteitsfreak dan ik ;D).
Dan een heleboel vragen (zei de gek):
Volgende stap richting de 250pk lijkt mij een iets grotere turbo
Of zijn er meer knelpunten:
> vlgs mij moet de intercooler dit nog prima aankunnen;
> idem voor de injectoren
> idem voor versn.bak
> koppeling??? (ik hoop het, want er ligt net een nieuwe in)
> deze set-up lijkt me ook nog net ok i.c.m. lpg, mits bereden met gezond verstand
Dan de keuze van een Turbo:
> waarom een T16 turbo?? Ik heb een beetje zitten lezen op turbobricks en volvospeed maar kom er niet echt uit..... Maar misschien is dit wel een hele logische keuze?????
> ingebouwde CBV lijkt me prima, ik was al op zoek naar eentje die ik extern kon monteren op de huidige turbo
> snel op toeren: dit is dus een relatief kleine turbo? Waarom is ie dan beter dan de standaard turbo?
Tenlslotte:
> waterkoeling heeft ie idd al
> spruitstuk frezen wist ik voor de huidige turbo, maar moet dus ook voor een T16?
> Olieleidingen van een 940: goeie tip!
> conische flens lijkt me minder.... is dan een 15G handiger?
> wat is wastegate bracket - is dat het stangetje dat je wastegate aanstuurt. Hoe is die anders dan?
> wat is het clocken van je turbo?? Turbodruk stellen?
Hoor het graag!
Een beetje aanvullende informatie nog:
Doel is zo rond de 250pk te eindigen, in een normaal rijdende auto. Daarbij wil ik de K-Jetronic behouden en in de toekomst ga ik denk ik een LPi installatie a la Bozzma/Funsdaf monteren.
Ik denk met de 3' inch uitlaat, 90+ uitlaat- en inlaatspruitstuk, beetje meer turbodruk, K&N luchtfilter en standaardintercooler dan op max. 210 a 220 pk te eindigen (redelijke gok, Eric houdt het op 200pk lees ik, maar mist een paar kleine zaken - is ook meer originaliteitsfreak dan ik ;D).
Dan een heleboel vragen (zei de gek):
Volgende stap richting de 250pk lijkt mij een iets grotere turbo
Of zijn er meer knelpunten:
> vlgs mij moet de intercooler dit nog prima aankunnen;
> idem voor de injectoren
> idem voor versn.bak
> koppeling??? (ik hoop het, want er ligt net een nieuwe in)
> deze set-up lijkt me ook nog net ok i.c.m. lpg, mits bereden met gezond verstand
Dan de keuze van een Turbo:
> waarom een T16 turbo?? Ik heb een beetje zitten lezen op turbobricks en volvospeed maar kom er niet echt uit..... Maar misschien is dit wel een hele logische keuze?????
> ingebouwde CBV lijkt me prima, ik was al op zoek naar eentje die ik extern kon monteren op de huidige turbo
> snel op toeren: dit is dus een relatief kleine turbo? Waarom is ie dan beter dan de standaard turbo?
Tenlslotte:
> waterkoeling heeft ie idd al
> spruitstuk frezen wist ik voor de huidige turbo, maar moet dus ook voor een T16?
> Olieleidingen van een 940: goeie tip!
> conische flens lijkt me minder.... is dan een 15G handiger?
> wat is wastegate bracket - is dat het stangetje dat je wastegate aanstuurt. Hoe is die anders dan?
> wat is het clocken van je turbo?? Turbodruk stellen?
Hoor het graag!