5 March 2007, 21:07
Jelmar schreef:Jw240 jij zou toch moeten weten dat een 16T niet zomaar past en toch wel waat aanpassingen nodig heeft....
oa. de waterkoeling, het 'clocken' van de turbo, wastegate bracket maken, en volgens mij heeft een 16T een conische flens aan de uitlaatzijde; maar hier kan ik me in vergissen.
en je moet idd ook het spruitstuk aanpassen; of het spruitstuk zelf bewerklen of een adapterplaat kopen bij atp turbo.com.
Is geen extreem moeilijke klus; maar het heeft wel duidelijk meer voeten in de aarde als het zomaar omwisselen van de turbo.
al gauw een halve dag werk, als het een beetje meezit, zit het tegen en heb je de verkeerde af en aanvoer leidingen, of koppelingen die niet passen etc etc, net als ik toen, dan duurt het bijna een weekend ;D :
ja klopt... Ik was vrolijk begonnen met het typen van de reactie maar ik ben de belangrijke dingen vergeten...
Ik ging er ff van uit dat ie al waterkoeling op zn turbo had...
Clocken en wategate daardoor aanpassen is idd even goed aanpoten.
Downpipe is idd ook lastig, ik had me niet gerealiseerd dat de flens anders was. ik had een vroege 15G in gedachten.
gelukkig passen de olie en koelwater dingen van de 900 series, dat maakt het enigsinds drop-in op dat gebied.
Spruitstuk (90+ zoals ik bedoelde) past toch gewoon op die turbo? gelijk even het spruitstuk uitfrezen (flens naar turbo)
Zoals je zegt, geen echt moeilijke klus, maar zeker goed dat je het ff zegt. ik was het straal-vergeten :-[ misschien een beetje over het eigen project aan 't denken (als plosteling 450 euro extra beschikbaar komt

edit2: FFS!

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni