14 February 2007, 23:44
Een nieuwe foto van de turbo komt later. Het gaat om de originele olie gekoelde turbo. Hij had inderdaad een aluminium pakking tussen het spruitstuk en de turbo. Volgens het revisiebedrijf kun je de pakking echter gewoon weglaten. Als de twee delen glad zijn is het beter geen pakking te gebruiken volgens hun. We hebben er â¬620 euro voor betaald. Het blok en de turbo komen uit een auto die ik een tijd geleden met vrienden heb gekocht, en waar we twee jaar mee op vakantie zijn geweest. Helaas is de auto op een avond in Amsterdam total loss gereden. Gelukkig hadden wij niets
. Het blok en de aandrijflijn zijn toen gedemonteerd voor later gebruik (nu dus). De motor had 350.000 km gedraaid. De turbo weet ik niet precies. Wellicht ook de gehele periode!?
Weet jij toevallig wat nieuwe lagerschalen ongeveer kosten? En of het honen van de cilinderwanden inclusief nieuwe overmaatse zuigers, veren en keringen? De zuigerstangen hoeven hier denk ik niet vervangen te worden. Het ziet er echter wel heel mooi uit! Er zat ook geen voelbare speling op het scharnierende deel van de zuiger en de zuigerstang.
. Het blok en de aandrijflijn zijn toen gedemonteerd voor later gebruik (nu dus). De motor had 350.000 km gedraaid. De turbo weet ik niet precies. Wellicht ook de gehele periode!?Weet jij toevallig wat nieuwe lagerschalen ongeveer kosten? En of het honen van de cilinderwanden inclusief nieuwe overmaatse zuigers, veren en keringen? De zuigerstangen hoeven hier denk ik niet vervangen te worden. Het ziet er echter wel heel mooi uit! Er zat ook geen voelbare speling op het scharnierende deel van de zuiger en de zuigerstang.