13 February 2007, 22:21
Omdat ikzelf nog studeer en ik hierdoor dus niet altijd op de locatie ben waar we met de auto bezig zijn, zal het nog een paar dagen duren. Inmiddels hebben wij echter de zuigers en de krukas weggebracht om na te laten meten/kijken. Er zijn ongeveer 5 maten lagerschalen voor de krukas en de zuigerstangen. Er moet dus gemeten worden voordat de juiste maat (gaat om tienden of hondersten van millimeters) gekozen kan worden.
De oliepomp heb ik inmiddels al wel uit elkaar gehaald en gereinigd. Ik heb eerder foto's gezien van andere oliepomen op het forum, maar deze zag er ook vanbinnen nog goed uit! Reinigen smeren en weer in elkaar dus!
Mijn vader zou in iedergeval wat foto's maken van de slijtage op de zuigers. Deze zet ik er dan snel op.
Al met al blijkt het blok nog in redelijk goede staat. Als je echter een gehele auto doet, wil je ook het blok natuurlijk niet overslaan. Alles moet gewoon goed functioneren, zeker omdat het ook de bedoeling is om LPG in te bouwen (lovato verdamper).
De oliepomp heb ik inmiddels al wel uit elkaar gehaald en gereinigd. Ik heb eerder foto's gezien van andere oliepomen op het forum, maar deze zag er ook vanbinnen nog goed uit! Reinigen smeren en weer in elkaar dus!
Mijn vader zou in iedergeval wat foto's maken van de slijtage op de zuigers. Deze zet ik er dan snel op.
Al met al blijkt het blok nog in redelijk goede staat. Als je echter een gehele auto doet, wil je ook het blok natuurlijk niet overslaan. Alles moet gewoon goed functioneren, zeker omdat het ook de bedoeling is om LPG in te bouwen (lovato verdamper).

