26 September 2005, 15:51
Divadi schreef:Mijn GLT (nu Robbert's :wink: ) zweette een beetje vanonder de kop en die olie/vettigheid liep dan precies op de uitlaat met een hoop rook en vooral stank tot gevolg. Ik heb toen provisorisch een kapje over de uitlaat gemaakt om een eventuele fik te voorkomen, maar beter is het natuurlijk om de boel meteen goed aan te pakken...
mijn motor zweet ook wat, maar niet op die plek(zover ik kan zien). de olie kan ook niet zover komen. daarnaast is er sinds de laatste keer dat hij werd bijgevult nauwelijks olie uit. Wel is de voering van een kabel aangetast. Bij deze kabel loopt van rechts naast het olie filter terug richting de raamkant van de motorkap. waarhij in een omhulzing wordt gebundelt met andere kabels. zie de foto's, het lijkt me een sensor voor het een of ander. (olie druk misschien)
![[Afbeelding: 26808452987.jpg&s=x2]](http://putfile.com/pic.php?pic=9/26808452987.jpg&s=x2)
![[Afbeelding: 26808460681.jpg&s=x2]](http://putfile.com/pic.php?pic=9/26808460681.jpg&s=x2)
![[Afbeelding: 26808493547.jpg&s=x2]](http://putfile.com/pic.php?pic=9/26808493547.jpg&s=x2)
nou was de rook ontwikkeling wel erg hevig, maar nou ik erover nadenk rook het wel als kabel voering. (heeft bij m'n vorige volvo's ook's vlamgevat) weet iemand waar deze kabel toe dient?
edit: hoe krijg ik plaatjes werkend??
isit the Gias weblog autofans profiel!