18 January 2007, 23:25
Ik heb ervoor gekozen om m'n blok te laten reviseren. Daarbij was het ook wel nodig om wat meer werkzaamheden uit te besteden. Mijn blok had een paar dikke groeven in de cilinderwand waardoor deze sowieso opgeboord moest worden icm nieuwe zuigers (2de overmaat). Ik laat het bij HRW doen in Wageningen en heb met hem de afspraak dat ik de dingen doe die ik denk dat ik kan doen. Zoals het kleine tijdrovende werk zoals blok schilderen en het opkalefateren van kleine onderdelen. Normaal gesproken leverd hij het blok compleet geassembleerd aan, maar heb met hem de afspraak dat ik het blok als bouwpakketje krijg en um zelf in elkaar kan zetten. Het boren, honen, vlakken, en slijpwerk doet Bertje dus samen met alles compleet balanceren.
Wat ik doe:
Blok bouwen, Kop bewerken, schilderen/spuiten van het blok, afdraaien vliegwiel, enz...
Ik moet zeggen dat ik nog geen ervaring heb met het blok bouwen (op brommerblokjes na) maar met inzicht en verstand kom je een heel eind denk ik...
Mijn blok is nog niet klaar en ligt nog bij het revisie bedrijf...tis ff wachten op de zuigers en dan gaat het mooie werk beginnen.
Vooralsnog zijn dit mijn ervaringen, en bevalt me deze werkwijze heel goed.
misschien dat je er wat aan hebt.
Het is dus wel afhankelijk van de staat van je blok welke bewerkingen je moet/kan doen.
Er werd vooraf een compleet meetrapport samengesteld en aan de hand daarvan de werkzaamheden vast gesteld. Mijn drijfstangen waren nog perfect en hoefde dus ook niet geslepen te worden.
Ik moet zeggen het kost allemaal wel wat...en als m'n blok er minder slecht aan toe was had ik minder hoeven doen. Het is me alleen wel heel wat waard dat ik straks weet dat m'n blokkie helemaal perfect is.
Wat ik doe:
Blok bouwen, Kop bewerken, schilderen/spuiten van het blok, afdraaien vliegwiel, enz...
Ik moet zeggen dat ik nog geen ervaring heb met het blok bouwen (op brommerblokjes na) maar met inzicht en verstand kom je een heel eind denk ik...
Mijn blok is nog niet klaar en ligt nog bij het revisie bedrijf...tis ff wachten op de zuigers en dan gaat het mooie werk beginnen.
Vooralsnog zijn dit mijn ervaringen, en bevalt me deze werkwijze heel goed.
misschien dat je er wat aan hebt.
Het is dus wel afhankelijk van de staat van je blok welke bewerkingen je moet/kan doen.
Er werd vooraf een compleet meetrapport samengesteld en aan de hand daarvan de werkzaamheden vast gesteld. Mijn drijfstangen waren nog perfect en hoefde dus ook niet geslepen te worden.
Ik moet zeggen het kost allemaal wel wat...en als m'n blok er minder slecht aan toe was had ik minder hoeven doen. Het is me alleen wel heel wat waard dat ik straks weet dat m'n blokkie helemaal perfect is.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's