16 January 2007, 17:36
Ticcie schreef:HPO heeft nu ook de mogelijkheid om een ringtank te plaatsen op de plaats van je reservewiel. Is op zich helemaal prima (dan behoud je je laadklepruimte en hoef je je einddemper niet zo lelijk naar achteren te plaatsen), maar voor de gewichtsverdeling lijkt het me niet ok: bestuurder en tank = 200kg = 200kg meer aan linkerzijde..... Misschien dat het rechts ook zou kunnen als je de benzineslang iets verplaatst?
Ik heb ook zo'n ringtank, staand op de reservewielplek. Wagen ligt links ni idd iest lager, vooral achter. Bestuurder zit toch verder naar voor, heeft zo minder invloed, maar ik heb het ook gemeten zonder dat ik erin zit, was ook makkelijker.

Het reservewiel staat nu rechts, maar dat kan dan alleen maar een special spare zijn, die fors smaller is.
De nis daar is kennelijk toch vooral smaller. Ook moest het tankje van de achterruitsproeier er uit.
En de tankgrootte is beperkt, omdat die niet veel groter mag zijn dan je reservewiel. Ik heb 37 liter (effectief, meen 45 liter totaal)
Niettemin tevreden met deze oplossing, want neemt geen extra ruimte in, en een grote tank in een estate vind ik zelf toch wat ontsierend...
Andere optie is wellicht onderbouw?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005