14 January 2007, 01:53
ik kan me voorstellen dat je in de luchtinlaat iets van een 'kurk' plaatst waardoor de lucht bij een backfire snel wegkan. Aangezien ik geen last heb gehad van backfires, heb ik me er ook niet in verdiept. Funsdaf heeft een 264 op LPG (ingebouwd bij HPO overigens) en die heeft er wel aardig wat last van gehad en hierover wat theorietjes ontwikkeld. moet je maar even zoeken op het forum, of hem anders pb-en.
Ik heb wel het idee dat het uitlaatspruitstuk door de extra hitte misschien iets sneller scheurt, dus ook je turbo zou wat sneller versleten kunnen zijn, maar geen last van en het valt wel mee denk ik.
HPO heeft nu ook de mogelijkheid om een ringtank te plaatsen op de plaats van je reservewiel. Is op zich helemaal prima (dan behoud je je laadklepruimte en hoef je je einddemper niet zo lelijk naar achteren te plaatsen), maar voor de gewichtsverdeling lijkt het me niet ok: bestuurder en tank = 200kg = 200kg meer aan linkerzijde..... Misschien dat het rechts ook zou kunnen als je de benzineslang iets verplaatst?
Ik heb wel het idee dat het uitlaatspruitstuk door de extra hitte misschien iets sneller scheurt, dus ook je turbo zou wat sneller versleten kunnen zijn, maar geen last van en het valt wel mee denk ik.
HPO heeft nu ook de mogelijkheid om een ringtank te plaatsen op de plaats van je reservewiel. Is op zich helemaal prima (dan behoud je je laadklepruimte en hoef je je einddemper niet zo lelijk naar achteren te plaatsen), maar voor de gewichtsverdeling lijkt het me niet ok: bestuurder en tank = 200kg = 200kg meer aan linkerzijde..... Misschien dat het rechts ook zou kunnen als je de benzineslang iets verplaatst?