Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B21ET op LPG
#3
Ook mijn lpg/turbo kennis is beperkt, maar wat ik weet:

* vroeger was er een gangbaar NEcam systeem wat op de turbo's werd gebruikt, maar dit zou nu niet meer zijn goedgekeurd. Verdampers hebben nl. een E-keur nodig;
-> vreemd, want ik heb een keer een nwe verdamper op marktplaats gekocht en rij nu rond met een verdamper inclusief E-keur?? De oude had het inderdaad niet.
Dit is een eenvoudig conventioneel systeem waarbij de verdamper wordt aangestuurd door de inlaatlucht na de turbo (dus een slangetje van je luchtslang na turbo in je verdamper). Het werkt bij mij prima: nog nooit een backfire gehad, auto rijdt 1 op 7 en als het systeem een keer goed zou worden afgesteld en vernieuwd zou ie ook stationair weer prima lopen. De moeite waard om nog eens nader te onderzoeken of dit nu wel een legale inbouwoptie is. Als je wilt, kan ik vlgde week wel eens kijken wat het typenr van de verdamper is.


* vlgs 2 bedrijven (HPO en een ander) is er nu nog 1 systeem wat goedgekeurd is en dat zou idd het systeem van Levato zijn. Ik ken dit systeem verder niet, maar ik heb 1 keer met HPO gesproken en die vertelde me dat het een probleemloos systeem was.

* het megasquirt systeem zou je ook alleen kunnen gebruiken voor aansturing van je lpg-installatie. Dus je behoudt gewoon je K-Jetronic systeem voor benzine en gebruikt MS puur voor LPG. Dan houdt je je motor origineel en heb je wel een efficiente moderne lpg-installatie, met minimaal vermogensverlies en lager verbruik. Nadeel hiervan is dat je het niet zomaar kan laten inbouwen, maar dat je mede afhankelijk bent van bijv. Funsdaf en Bozzma die er veel vanaf weten, maar geen 20 jaar ervaring hebben zoals bijv. HPO. Toch ga ik voor deze optie wanneer ik er lpg in ga zetten.

De turbomotor functioneert verder prima op gas en is er zelfs meer voor geschikte dan de turboloze modellen door de geharde en natriumgekoelde kleppen.

Antwoord


Berichten in dit topic
B21ET op LPG - door daanheijn - 12 January 2007, 17:36
B21ET op LPG - door henqui - 13 January 2007, 00:26
B21ET op LPG - door Ticcie - 13 January 2007, 12:39
B21ET op LPG - door LJ - 13 January 2007, 16:37
B21ET op LPG - door daanheijn - 14 January 2007, 00:16
B21ET op LPG - door Ticcie - 14 January 2007, 01:53
B21ET op LPG - door daanheijn - 16 January 2007, 17:10
B21ET op LPG - door BartJu - 16 January 2007, 17:36
B21ET op LPG - door abbabak - 16 January 2007, 20:00
B21ET op LPG - door daanheijn - 16 January 2007, 22:15
B21ET op LPG - door Harry - 18 January 2007, 22:47
B21ET op LPG - door daanheijn - 28 January 2007, 17:24

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.353 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.187 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.735 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 6.969 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.368 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 22.614 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 16.055 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 20.427 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 4.901 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 57.503 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)