12 January 2007, 17:36
Beste mensen,
Ik kon mij herinneren, dat er voorheen al een topic was over de combinatie B21ET met K-jetronic in combinatie met LPG.
Ik ben op dit moment met mijn vader bezig met de restauratie van een 245 uit 1979. Hierbij is het de bedoeling het gehele onderstel en het turboblok van mijn oude 245 turbo uit 1983 te monteren. Nu is het natuurlijk zo dat in de belastingvrije volvo natuurlijk ook de bekende LPG installatie niet mag ontbreken. Natuurlijk snap ik dat de turbo motor eigenlijk een pure benzine motor is, maar ik ben toch aan het onderzoeken of er mogelijkheden zijn.
Via verschillende kanalen krijg ik over deze combinatie verschillende verhalen. Wat steeds terugkomt is het verhaal over de backfiregevoeligheid. Hierij geeft het ene bedrijf/persoon aan dat het prima kan lopen, terwijl de andere LPG boer het geheel niet wilt installeren.
Ik weet dat er in het verleden systemen waren van necam en of levato. Nu is mijn vraag of er nog systemen zijn die gekeurd kunnen worden en die bij goed onderhoud van de motor (valse lucht) probleemloos kunnen functioneren. Zijn er mensen die deze combinatie op dit moment rijden en hier ervaring mee hebben? Megasquirt zal voor mij sowieso geen optie zijn, omdat ik de motor verder zo origineel mogelijk wil houden.
Groet
Daan
Ik kon mij herinneren, dat er voorheen al een topic was over de combinatie B21ET met K-jetronic in combinatie met LPG.
Ik ben op dit moment met mijn vader bezig met de restauratie van een 245 uit 1979. Hierbij is het de bedoeling het gehele onderstel en het turboblok van mijn oude 245 turbo uit 1983 te monteren. Nu is het natuurlijk zo dat in de belastingvrije volvo natuurlijk ook de bekende LPG installatie niet mag ontbreken. Natuurlijk snap ik dat de turbo motor eigenlijk een pure benzine motor is, maar ik ben toch aan het onderzoeken of er mogelijkheden zijn.
Via verschillende kanalen krijg ik over deze combinatie verschillende verhalen. Wat steeds terugkomt is het verhaal over de backfiregevoeligheid. Hierij geeft het ene bedrijf/persoon aan dat het prima kan lopen, terwijl de andere LPG boer het geheel niet wilt installeren.
Ik weet dat er in het verleden systemen waren van necam en of levato. Nu is mijn vraag of er nog systemen zijn die gekeurd kunnen worden en die bij goed onderhoud van de motor (valse lucht) probleemloos kunnen functioneren. Zijn er mensen die deze combinatie op dit moment rijden en hier ervaring mee hebben? Megasquirt zal voor mij sowieso geen optie zijn, omdat ik de motor verder zo origineel mogelijk wil houden.
Groet
Daan