14 September 2005, 10:47
Beetje late reaktie, maar mijn ervaring:
Heb een 242 met B23e op gas gekocht. Vorige eigenaar heeft ondanks specialistisch onderhoud diverse malen Backfire gehad. Hij werd er helemaal gek van begreep ik en op het laatst heeft hij zelfs niet meer op gas gereden. Ik heb o.m. het injectiesysteem gezien en dat was eigenlijk helemaal kapot gegaan. Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Ik heb best even moeten zoeken voor een nieuw systeem en heel goedkoop zijn ze ook niet. Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik het gas er nu uit heb gehaald, maar ook dat is verre van ideaal: met 1 op 7 op benzine in deze tijd is het wel erg duur rijden. Denk trouwens wel dat nieuwe installaties weer wat beter werken dan die oude die ik er in had zitten. :roll:
Heb een 242 met B23e op gas gekocht. Vorige eigenaar heeft ondanks specialistisch onderhoud diverse malen Backfire gehad. Hij werd er helemaal gek van begreep ik en op het laatst heeft hij zelfs niet meer op gas gereden. Ik heb o.m. het injectiesysteem gezien en dat was eigenlijk helemaal kapot gegaan. Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Ik heb best even moeten zoeken voor een nieuw systeem en heel goedkoop zijn ze ook niet. Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik het gas er nu uit heb gehaald, maar ook dat is verre van ideaal: met 1 op 7 op benzine in deze tijd is het wel erg duur rijden. Denk trouwens wel dat nieuwe installaties weer wat beter werken dan die oude die ik er in had zitten. :roll:
79-er 242 GT B23e