18 December 2006, 23:13
het achterwiel eraf halen.
dan de remschijf zo draaien dat het grote gat gelijk komt met de remsteller tussen de remschoentjes.
dan met een platte schroevendraaier het wieltje verdraaien.
de schijf af en toe ff draaien , en dan zo lang door stellen dat de remmen beginnen te slepen.
zo hoort het officieel.
als je hem met de remsteller opstelt staan de remschoenen tegen de aanslagen aan en staat alles in rust.
als je hem met de kabel opstelt , trek je met de strakke kabel de speling tussen remtrommel en remschoen uit. [size=9px](wat je normaal met de remsteller doet).[/size]
nu staat er dus altijd spanning op de kabel doordat de veren , die de remschoenen terug trekken , aan de kabels trekt.
ik zou dit niet willen , maar wie ben ik. :roll:
je belast te veel dingen van het remsysteem wat eigenlijk niet hoeft.
dan de remschijf zo draaien dat het grote gat gelijk komt met de remsteller tussen de remschoentjes.
dan met een platte schroevendraaier het wieltje verdraaien.
de schijf af en toe ff draaien , en dan zo lang door stellen dat de remmen beginnen te slepen.
zo hoort het officieel.
als je hem met de remsteller opstelt staan de remschoenen tegen de aanslagen aan en staat alles in rust.
als je hem met de kabel opstelt , trek je met de strakke kabel de speling tussen remtrommel en remschoen uit. [size=9px](wat je normaal met de remsteller doet).[/size]
nu staat er dus altijd spanning op de kabel doordat de veren , die de remschoenen terug trekken , aan de kabels trekt.
ik zou dit niet willen , maar wie ben ik. :roll:
je belast te veel dingen van het remsysteem wat eigenlijk niet hoeft.


![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)