9 September 2005, 00:17
de luchtinlaat loopt, terug gevolgd van de motor naar buiten gezien, via extra sterke slangen en buizen, om de turbo druk op te vangen, anders blaas je eerst je slang bol en verlies je dus druk of klapt t al voordat het de motor bereikt. Daarna via de eventuele intercooler en turbo. Dus ik denk dat een turbo daar wel tegen moet kunnen.
Maar een luchtmassameter en eventueel andere druksensoren kunnen natuurlijk gevoelig zijn voor een oplawaai in de vorm van backfire. Ik heb het al eens meegemaakt bij een 740 GL, maar dat was dan ook geen turbo. De BOSCH luchtmassameter begaf het. En die zijn niet goedkoop want voorzien van edelmetaal als ik het goed heb.
Maar een luchtmassameter en eventueel andere druksensoren kunnen natuurlijk gevoelig zijn voor een oplawaai in de vorm van backfire. Ik heb het al eens meegemaakt bij een 740 GL, maar dat was dan ook geen turbo. De BOSCH luchtmassameter begaf het. En die zijn niet goedkoop want voorzien van edelmetaal als ik het goed heb.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"