23 November 2006, 20:53
michiel schreef:Ik heb op de zijkanten van de voorschermen knipperlichten zitten, en dat schijnt typisch belgisch te zijn. Maar op mijn papieren staat Datum eerste afgifte nederland 27-07-1979.
Wat betreft de 5-bak, het is een GLE dus een automaat. Dus dat is ook vreemd.
Ik zal eens kijken naar het serienummer van de motor, misschien dat we daar nog iets mee kunnen? Of zijn er optysche kenmerken tussen een B19E en een B21 motor?
Hmmm...
In ieder geval is het niet zo dat een GLE automatisch een automaat zou moeten zijn. Afhankelijk van het type automaat zou het chassisnummer:
YV1245246M2262651 (AW55 3-bak automaat) of
YV1245248M2262651 (BW55 3-bak automaat) moeten zijn.
Misschien dat je je hebt verkeken op het nummer.
Optisch zit er denk ik heel weinig verschil tussen een B19E en een B21E. Het betreft voornamelijk het verschil in de boring, en daar vind je aan de buitenkant dus niets van terug. Maar een motorcode moet wel ergens te vinden zijn.
De richtingaanwijzers op de spatborden is zeker niet typisch Belgisch. In Italië zijn deze richtingaanwijzers al sinds decennia verplicht. Let eens voor de grap op oude Ferrari's of Fiatjes. Daar zitten van die ronde lampjes op de spatborden.
Als je auto is voorzien van een trekhaak, dan zijn die zijknipperlichten ook voor Nederlandse auto's verplichte koek.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130