18 November 2006, 13:51
michiel schreef:Ik weet eigenlijk niet eens wat voor motor ik heb...... stom he? :roll:
Een 245 GLE uit 1979, hoe kan ik dan zien wat voor motor hier in zit?
En dat verhaal van bozzma klinkt leuk, maar dan heb je naast de 300 euries van de ontsteking weer 300 euries..... das een hoop geld. Dan begin ik het liefst met de ontsteking....
Het mooie is.....
Het een gaat hand in hand met het ander....
Ontsteking helemaal goed maar mengsel niet --> knudde.
Mengsel goed maar ontsteking verloopt/staat niet goed of is te zwak --> knudde.
Op LPG moet je zorgen dat vooral je ontsteking goed is. LPG fikt toch wel en als je geen kleppen of luchtfilterhuis hebt dat kapot kan gaan, who cares ?
Bij benzine is het net andersom. Benzine ontsteekt makkelijker bij een lagere spanning. Behalve bij de koude start. Maar daar is een verkeerd mengsel weer echt "killing".
Tja... T kost allemaal geld. Maar het is nog altijd goedkoper dan een nieuwe auto.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl