14 November 2006, 21:54
Probleem is dat je dan onbelast meet. En dat is toch anders dan bij 3000 toeren met de gasklep voor de helft geopend (onder belasting dus...)
Het leuke is dus: Dat tunen kan je zelf heel erg makkelijk. Gewoon sonde in de pijp, aflezen, bijschroeven en rijden. Tijdens het rijden af en toe eens kijken en eventueel beetje meer of minder LPG geven.
En ook met een carburateur werkt een lambdasonde uitstekend. K-jet kan je er ook heel erg fijn mee afstellen als je de schroefjes weet te vinden.
Het enige is dat als je veel te rijk rijdt je sonde na verloop van tijd wel eens kapot zou kunnen gaan.... Net als de rest van de motor, trouwens. Dat met zekerheid (op benzine. Te rijk op LPG is enkel schadelijk voor de bankrekening en de uitstoot...)
Het leuke is dus: Dat tunen kan je zelf heel erg makkelijk. Gewoon sonde in de pijp, aflezen, bijschroeven en rijden. Tijdens het rijden af en toe eens kijken en eventueel beetje meer of minder LPG geven.
En ook met een carburateur werkt een lambdasonde uitstekend. K-jet kan je er ook heel erg fijn mee afstellen als je de schroefjes weet te vinden.
Het enige is dat als je veel te rijk rijdt je sonde na verloop van tijd wel eens kapot zou kunnen gaan.... Net als de rest van de motor, trouwens. Dat met zekerheid (op benzine. Te rijk op LPG is enkel schadelijk voor de bankrekening en de uitstoot...)
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl