19 August 2005, 15:56
Roest bij de 240 komt voornamelijk door een te grote hoeveelheid schroot die ze in het metaal hebben verwerkt. daardoor veel koolstof = roest. Klein beetje vocht erbij en ze rotten voor je ogen weg.
83-87 is volgens mij ultiem slecht, vooral 87 was dramatisch. Maar ergens eind zeventiger jaren hadden ze ook ergens 2 hele slechte jaren. vanaf 1989 zijn de 240's verzinkt en is roest een veel kleiner probleem. 'Binnenslapers' hebben een HEEL groot voordeel, maar als je die al vindt, dan betaal je meteen de hoofdprijs, zeker 245 turbo's. en ben eigenlijk nog nooit een ongelaste, origineel nederlandse 245 turbo tegengekomen.
Veiligheid voor alles, maar wat goedkoper staal had bij die zweden toch de voorkeur.
83-87 is volgens mij ultiem slecht, vooral 87 was dramatisch. Maar ergens eind zeventiger jaren hadden ze ook ergens 2 hele slechte jaren. vanaf 1989 zijn de 240's verzinkt en is roest een veel kleiner probleem. 'Binnenslapers' hebben een HEEL groot voordeel, maar als je die al vindt, dan betaal je meteen de hoofdprijs, zeker 245 turbo's. en ben eigenlijk nog nooit een ongelaste, origineel nederlandse 245 turbo tegengekomen.
Veiligheid voor alles, maar wat goedkoper staal had bij die zweden toch de voorkeur.