21 October 2006, 20:42
Ik heb toevallig ook pomp problemen op dit moment..
Wat je om te beginnen kan doen is de achterbank er even uit halen en de mat er onder even opzij leggen aan de bestuurderskant. Daar gaan 2 kabels door de bodem, een zwarte en een gele als goed is. De gele is plus en je vindt daar als het goed is een stekkertje. De aarde zit daar ook ergens in de bodem geschroefd. Het stekkertje dus even loshalen en opmeten of je daar stroom krijgt als het relais klikt. Als je daar geen stroom krijgt dan weet je dat de fout niet in de pomp zit.
Dat bespaart een hoop gedoe om de pomp los te halen, en je wordt er een stuk minder smerig van
De pomp vervangen is goed te doen, het enige wat lastig kan zijn is om de slangen van de oude pomp los te krijgen. Maar met een paar stevige sleutels die goed passen is het prima te doen.
Zorg er ook voor dat je een opvangbak bij de hand hebt want er komt een nogal wat benzine uit de slangen en de pomp.
Het tikje met de hamer verhaal kan prima kloppen, ik heb het zelfde probleem met mijn tankpomp. Meestal doet hij het prima, maar af en toe wil hij gewoon niet. Als ik er een klein tikje op geef (met een vinger) doet hij het weer. Dat is dus alleen wat lastiger als hij op z'n plek zit
Over de tankpomp gesproken.. Als je toch bezig bent, kijk ook of die werkt. Als ie niet werkt slijt de hoofdpomp een stuk sneller. Ik heb verhalen gehoord van lui die een nieuwe hoofdpomp kochten en dat die na een paar maanden ook kapot ging, omdat de tankpomp niet werkte.
Wat je om te beginnen kan doen is de achterbank er even uit halen en de mat er onder even opzij leggen aan de bestuurderskant. Daar gaan 2 kabels door de bodem, een zwarte en een gele als goed is. De gele is plus en je vindt daar als het goed is een stekkertje. De aarde zit daar ook ergens in de bodem geschroefd. Het stekkertje dus even loshalen en opmeten of je daar stroom krijgt als het relais klikt. Als je daar geen stroom krijgt dan weet je dat de fout niet in de pomp zit.
Dat bespaart een hoop gedoe om de pomp los te halen, en je wordt er een stuk minder smerig van

De pomp vervangen is goed te doen, het enige wat lastig kan zijn is om de slangen van de oude pomp los te krijgen. Maar met een paar stevige sleutels die goed passen is het prima te doen.
Zorg er ook voor dat je een opvangbak bij de hand hebt want er komt een nogal wat benzine uit de slangen en de pomp.
Het tikje met de hamer verhaal kan prima kloppen, ik heb het zelfde probleem met mijn tankpomp. Meestal doet hij het prima, maar af en toe wil hij gewoon niet. Als ik er een klein tikje op geef (met een vinger) doet hij het weer. Dat is dus alleen wat lastiger als hij op z'n plek zit

Over de tankpomp gesproken.. Als je toch bezig bent, kijk ook of die werkt. Als ie niet werkt slijt de hoofdpomp een stuk sneller. Ik heb verhalen gehoord van lui die een nieuwe hoofdpomp kochten en dat die na een paar maanden ook kapot ging, omdat de tankpomp niet werkte.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98