4 October 2006, 07:03
Hallo Henqui, iets anders beschreven maar het gaat eigenlijk om het vaster/losser draaien van een moer. Als je het bekijkt snap je het veel sneller. Misschien kan je er ook bij zonder de carterplaat te verwijderen. Dan wordt het veel makkelijker !
Na het verwijderen van de carterbeschermplaat zie je dit vanaf de voorzijde.
![[Afbeelding: IMG_0552.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMG_0552.jpg)
Maak de bouten schoon die hier ook schoon zijn en verwijder de kap.
Er zit een centrale moer achter de kap, deze is geborgd door een ring die om de moer gebogen is. Ontborgen met een schroevendraaier.
De KRACHT waarmee deze moer is aangedraaid bepaald het middelpunt van je bekrachtiging. Te vast laat het stuur naar links draaien en te los naar rechts.
Ik heb de boring van de moer gehaald en met dop 17 de speling uit de moer gedraaid. De auto gestart en het stuur vloog uit zichzelf naar links.
Zoonlief in de auto, en de moer net aangezet, starten en het stuur bleef stil.
Bij mij lekte er nagenoeg niets dus gestart en op een rechte weg gereden.
Iets te los dus trekken naar rechts.
Bijgesteld, nog een proefrit, nu wel goed. De moer weer geborgd en KLAAR
Na het verwijderen van de carterbeschermplaat zie je dit vanaf de voorzijde.
![[Afbeelding: IMG_0552.jpg]](http://www.yome.se/albums/Volvo265/IMG_0552.jpg)
Maak de bouten schoon die hier ook schoon zijn en verwijder de kap.
Er zit een centrale moer achter de kap, deze is geborgd door een ring die om de moer gebogen is. Ontborgen met een schroevendraaier.
De KRACHT waarmee deze moer is aangedraaid bepaald het middelpunt van je bekrachtiging. Te vast laat het stuur naar links draaien en te los naar rechts.
Ik heb de boring van de moer gehaald en met dop 17 de speling uit de moer gedraaid. De auto gestart en het stuur vloog uit zichzelf naar links.
Zoonlief in de auto, en de moer net aangezet, starten en het stuur bleef stil.
Bij mij lekte er nagenoeg niets dus gestart en op een rechte weg gereden.
Iets te los dus trekken naar rechts.
Bijgesteld, nog een proefrit, nu wel goed. De moer weer geborgd en KLAAR
[img][/img]

