19 September 2006, 16:15
abbabak schreef:sas schreef:....maar er kleeft wel wat kauwgomachtig spul rondom aan de binnenkant van het schroefdraad van het expansievat. Wellicht is er ooit wat toegevoegd tegen een lekke radiator ofzo, en is toen uiteindelijk toch de radiator vervangen.
Ai, dat lijkt me troep...dus wellicht ook langs vernauwingen...zeker thermostaat controleren, de aftapkraan. Doet je verwarming het probleemloos ?
Koud en warm verschil hoort tussen de 2 radiatorslangen. Je radiator doet het dus
Ja was een een stomme opmerking over die slangen, wist ik bij later inzien ook wel.... :oops: De verwarming werkt erg goed, een beetje op warm zetten en het wordt direct warm in de auto.
Ben even bij de 200specialist geweest, en volgens hem kan het idd ook nog de thermostaat zijn. Als deze niet helemaal opengaat. Ik haal deze er donderdag uit, leg er een pakkinkje tussen en ga dan rijden. Kijken of (als ie goed warm is) er nu minder druk op het systeem komt.
Ben benieuwd. Ikzelf ben van mening dat het niet de koppakking is maar misschien is dit wishful thinking.... Het kan, maar de symptomen kunnen ook andere oorzaken hebben. Ik ga zoveel mogelijk uitsluiten alvorens de kop te demonteren. Heb in ieder geval weer een positief punt, want de glt/turbo velgen liggen er inmiddels op, gespoten en wel en dat staat errrrug mooi

URL=http://imageshack.us]
[/URL]<br />244GL 1980 B21A aut.
![[Afbeelding: forum244ns6.jpg]](http://img433.imageshack.us/img433/2200/forum244ns6.jpg)