15 April 2024, 22:30
(15 April 2024, 20:42)skidje schreef: Een B230E die geharde zetels heeft gekregen? Zijn ze dat origineel niet?
Ik heb al 15jr een B230E op LPG. Kunnen ze daarop pingelen?
Blok kwam uit 740 en lag zonder historie al 10jr stof te happen onder een werkbank. Nu meer dan 130 kKm later beetje olieverbruik, klepplaatjes op 3,65 (dunste) en heel happy.. staat een blok klaar om op termijn erin te leggen..
@Skidje: M.a.w. jouw B230E bevalt goed op lpg? Ik lees nl veel verhalen over de K-Jet en gevoeligheid voor backfires op lpg, waardoor de luchtweger krom wordt. Iets waar de B230F met LH2.4 niet zo zeer last van heeft, vandaar de voorkeur voor dat laatste blok.
Maar ik heb zelf geen enkele ervaring met een B230E, dus ben niet objectief.
Tank jij octaan 95 of octaan 98 als je een keer benzine tankt?
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2