12 January 2024, 15:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 January 2024, 15:45 door Marc1970.)
De spanrol wil wel eens een beetje scheef in z'n draaipunt blijven steken, niet parallel aan het blok zeg maar. Dat kan het scheef lopen vd riem verklaren. Eigenlijk moet je de moer maar net zo ver lossen dat de veerdruk m kan verschuiven en meer niet.
Wel te gek dat ie weer rijdt en de ANWB het mis had. Mijn grote motivatie om alles zelf aan auto's te gaan doen is dat we ooit met een ouwe Ford Taunus midden in Frankrijk zijn gestrand en dat er toen zo'n pech-garageman kwam en die zei "Le moteur est mort" en hop naar de sloop. En wij met onze stoelen slacentrifuge en hengel in het OV. AChteraf redenerend was dat alleen een gebroken distributieriem (van een oud vrouwtje geweest).
Wel te gek dat ie weer rijdt en de ANWB het mis had. Mijn grote motivatie om alles zelf aan auto's te gaan doen is dat we ooit met een ouwe Ford Taunus midden in Frankrijk zijn gestrand en dat er toen zo'n pech-garageman kwam en die zei "Le moteur est mort" en hop naar de sloop. En wij met onze stoelen slacentrifuge en hengel in het OV. AChteraf redenerend was dat alleen een gebroken distributieriem (van een oud vrouwtje geweest).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

