5 January 2024, 23:02
Ik had zelf een keienvanger gevouwen van een aluminium plaat, vonden ze altijd erg mooi bij de APK.
Misschien is het wel een goed idee om een keer 100 km te rijden met een Sludge Flush goedje erin, en dan meteen de (hele hete, waterdunne) olie en filter verversen. Eventueel voor synthetische olie. Dat heeft aardig wat 'oplossend' vermogen en houdt verontreiniging ook goed opgelost, en smeert uitstekend.
Het oliefilter kan je niet schoon maken, het is een opgeschroefde wegwerpbus met een papieren filter erin. Er is simpel gereedschap om ze eraf te krijgen. Let op bij het filter vervangen dat je de oude rubber afdichtring meeneemt, anders zitten er twee tussen, en die sluiten niet twee keer zo goed af.
Misschien is het wel een goed idee om een keer 100 km te rijden met een Sludge Flush goedje erin, en dan meteen de (hele hete, waterdunne) olie en filter verversen. Eventueel voor synthetische olie. Dat heeft aardig wat 'oplossend' vermogen en houdt verontreiniging ook goed opgelost, en smeert uitstekend.
Het oliefilter kan je niet schoon maken, het is een opgeschroefde wegwerpbus met een papieren filter erin. Er is simpel gereedschap om ze eraf te krijgen. Let op bij het filter vervangen dat je de oude rubber afdichtring meeneemt, anders zitten er twee tussen, en die sluiten niet twee keer zo goed af.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

