Dank jullie voor de adviezen en de tips
Het blok loopt weer goed. Alleen het spanpennetje nog inkorten i.v.m.de dikke ring ( tussen nokkenas bout + tandwiel ) ring zit er nu niet tussen maar kan volgens mij 123 geen kwaad. Verders nog de deksels erop 2 spanbouten vervangen i.v.m.de v snaren.
Dan komende sleuteldagen moterreiniging/filter/carterontluchting etc.etc. alles om de moter weer in conditie te brengen.
Alvorens ik startte eerst weer de nokkenas gedraaid (wereld van verschil,) nu weet ik hoe soepel het dus echt moet draaien.
Het is maar goed dat de distributieriem het begaf ( achteraf ),want vermoed dus dat de boel echt vastgelopen zou zijn ( zou te heet worden en nokvolgers vooral met die drap etc. zouden het uiteindelijk begeven door d wrijving.)
Anyway,Goede lessen gehad. Injector reiniger ( niet meer doen dus ) olie en fiter regelmatig vervangen ongeacht de km's danwel vooral in periode van korte stukjes rijden,en natuurlijk je distributieriem ( al was het nu juist wel weer m'n redding dat de vertandingen weggeslepen werden op tandwiel krukas )
Groet en tot het volgende probleem ;-) Swips.
P.S.
Jullie zullen me vanaf nu wel vaker treffen op deze site ieder geval. Heb er weer helemaal zin in om met m'n bolderkar weer aan de gang te gaan Heb hier veel geleerd.Nogmaals mijn dank
Het blok loopt weer goed. Alleen het spanpennetje nog inkorten i.v.m.de dikke ring ( tussen nokkenas bout + tandwiel ) ring zit er nu niet tussen maar kan volgens mij 123 geen kwaad. Verders nog de deksels erop 2 spanbouten vervangen i.v.m.de v snaren.
Dan komende sleuteldagen moterreiniging/filter/carterontluchting etc.etc. alles om de moter weer in conditie te brengen.
Alvorens ik startte eerst weer de nokkenas gedraaid (wereld van verschil,) nu weet ik hoe soepel het dus echt moet draaien.
Het is maar goed dat de distributieriem het begaf ( achteraf ),want vermoed dus dat de boel echt vastgelopen zou zijn ( zou te heet worden en nokvolgers vooral met die drap etc. zouden het uiteindelijk begeven door d wrijving.)
Anyway,Goede lessen gehad. Injector reiniger ( niet meer doen dus ) olie en fiter regelmatig vervangen ongeacht de km's danwel vooral in periode van korte stukjes rijden,en natuurlijk je distributieriem ( al was het nu juist wel weer m'n redding dat de vertandingen weggeslepen werden op tandwiel krukas )
Groet en tot het volgende probleem ;-) Swips.
P.S.
Jullie zullen me vanaf nu wel vaker treffen op deze site ieder geval. Heb er weer helemaal zin in om met m'n bolderkar weer aan de gang te gaan Heb hier veel geleerd.Nogmaals mijn dank

