Zover om de nokkenas in te bouwen, alles ingevet, oliepomp gecontroleerd nieuw spanbusje erin.,
Nu heb ik de nokkenas op z'n plaats gelegd en vraag ik mij 2 dingen af..
Is het normaal dat de as kantelt bij de 3e cil.? En moet ik gewoon volgens de volgorde de moeren aan gaan draaien ?
Of hoort de as als het ware gewoon vlak komen te liggen op de plaatjes gelegen in de onderste lagersschalen?
De nokken ( voor staat in BDP) staan in eerste instantie volgens de juiste volgorde en de geleidepen (het beruchte spanbusje) staat boven
Nu kan ik wel de nokkenas plaatsen met tegelijkertijd de keerring voor erin, om m waarschijnlijk later aan te kunnen drukken.
Maar hoe zit het met de keerring achter (tegen schutbord 4e cil.? )
Alvast dank voor jullie reactie.
P.S. ( zoek me verder wezenloos naar gereedschap nr 5021 ( inmiddels gevonden pers montagegereedschap ) en nog 1 vraag alvorens ik weer de nokvolgers eruit haal
( zijn de lengte 's van de bussen verschillend ? Inlaat/Uitlaat ? ) i.v.m. het stuiten van de n.as op de plaatjes/nokvolgers. Al lijkt het mij onwaarschijnlijk
Gezien het gereedschap ,zal het feit zijn de as dus toch onder spanning gemonteerd moet worden ? met eerst de achterste lagerkap te monteren, vervolgens volgens het schema in 3 fases aandraaien.
Nu heb ik de nokkenas op z'n plaats gelegd en vraag ik mij 2 dingen af..
Is het normaal dat de as kantelt bij de 3e cil.? En moet ik gewoon volgens de volgorde de moeren aan gaan draaien ?
Of hoort de as als het ware gewoon vlak komen te liggen op de plaatjes gelegen in de onderste lagersschalen?
De nokken ( voor staat in BDP) staan in eerste instantie volgens de juiste volgorde en de geleidepen (het beruchte spanbusje) staat boven
Nu kan ik wel de nokkenas plaatsen met tegelijkertijd de keerring voor erin, om m waarschijnlijk later aan te kunnen drukken.
Maar hoe zit het met de keerring achter (tegen schutbord 4e cil.? )
Alvast dank voor jullie reactie.
P.S. ( zoek me verder wezenloos naar gereedschap nr 5021 ( inmiddels gevonden pers montagegereedschap ) en nog 1 vraag alvorens ik weer de nokvolgers eruit haal
( zijn de lengte 's van de bussen verschillend ? Inlaat/Uitlaat ? ) i.v.m. het stuiten van de n.as op de plaatjes/nokvolgers. Al lijkt het mij onwaarschijnlijk
Gezien het gereedschap ,zal het feit zijn de as dus toch onder spanning gemonteerd moet worden ? met eerst de achterste lagerkap te monteren, vervolgens volgens het schema in 3 fases aandraaien.

