25 December 2023, 13:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 December 2023, 13:46 door Swipsy.)
Niet Quoten komt de leesbaarheid niet ten goede (weer wat geleerd ;-) )
Ja dat realiseerde ik me ook dat het reden is dat de nokkenas daarom niet rond wil. Oliefilter heb ik 2 jaar gelee vervangen ,en weinig gereden, weliswaar veel korte stukjes het laatste jaar. Mischien slechte olie en of kwestie van ouderdom en zelden de juiste viscositeit door nauwelijks bedrijfstemp.
Cilinderkop lag vol met drap/slik (is nu vrijwel schoon) Ik leer hier veel Dopsk,dank ,....
De carterventilatie heb ik als leek natuurlijk nog niet over na gedacht,als ik de moter weer lopend krijg staat mij nog veel te doen.
En als het droog sudert,is dat een kwestie van verstopping right ? Ik kan helaas de olie er niet uit laten lopen sta nl op straat, en stuit mij wel tegen de borst de auto met die rotzooi erin te starten .Eerst nog de nokvolgers eruit want alles moet gewoon brandschoon. Had al gekeken op i.net wat ik beste bij de olie kan gooien om te reinigen. Wat adviseren jullie ?
( Topic gelezen Olieafscheider/vlamdover ) Waarschijnlijk ook raadzaam het proberen schoon te maken ? Alvorens ik verder ga ?
P.S. En nu herinner ik mij dat ik 2 jaar gelee onderweg in Frankrijk een flacon injector reiniger bij de benzine had gegooid, omdat het blok niet heel lekker draaide. Ik dacht kan nooit kwaad. Maar misschien is dat wel de oorzaak van die uiteindelijke smurry die zich in de moter gevormd heeft.
Wel, ik heb de bloem geen water gegeven. ( Distributieriem/Oliefilter en Olie verversen ) Goede lessen t.o.v. nalatigheid.
Ja dat realiseerde ik me ook dat het reden is dat de nokkenas daarom niet rond wil. Oliefilter heb ik 2 jaar gelee vervangen ,en weinig gereden, weliswaar veel korte stukjes het laatste jaar. Mischien slechte olie en of kwestie van ouderdom en zelden de juiste viscositeit door nauwelijks bedrijfstemp.
Cilinderkop lag vol met drap/slik (is nu vrijwel schoon) Ik leer hier veel Dopsk,dank ,....
De carterventilatie heb ik als leek natuurlijk nog niet over na gedacht,als ik de moter weer lopend krijg staat mij nog veel te doen.
En als het droog sudert,is dat een kwestie van verstopping right ? Ik kan helaas de olie er niet uit laten lopen sta nl op straat, en stuit mij wel tegen de borst de auto met die rotzooi erin te starten .Eerst nog de nokvolgers eruit want alles moet gewoon brandschoon. Had al gekeken op i.net wat ik beste bij de olie kan gooien om te reinigen. Wat adviseren jullie ?
( Topic gelezen Olieafscheider/vlamdover ) Waarschijnlijk ook raadzaam het proberen schoon te maken ? Alvorens ik verder ga ?
P.S. En nu herinner ik mij dat ik 2 jaar gelee onderweg in Frankrijk een flacon injector reiniger bij de benzine had gegooid, omdat het blok niet heel lekker draaide. Ik dacht kan nooit kwaad. Maar misschien is dat wel de oorzaak van die uiteindelijke smurry die zich in de moter gevormd heeft.
Wel, ik heb de bloem geen water gegeven. ( Distributieriem/Oliefilter en Olie verversen ) Goede lessen t.o.v. nalatigheid.

