20 December 2023, 17:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 December 2023, 18:18 door Marc1970.)
Briljante foto's! Mooie 240 ook nog. Ik snap in ene wat je bedoel met beschadigingen aan de nokkenas. die zitten op het ruwe gietijzer? Dat is in de fabriek gedaan om de gietnaden vlak te slijpen. Ik moet zeggen dat deze wat meer geslijptold eruit dan anderen maar nog helemaal zoals het hoort.
Ik zie niks geks aan de lagervlakken van de nokkenas of de lagerkappen, ziet er perfect bruikbaar uit.
Hamer een massief boortje in het overgebleven gat van de spanstift, mag best een mm dunner of een beetje scheef. De motor geeft er niks om als het tandwiel een fractie verdraaid op de nokkenas staat. ZOals op de een na laatste foto maar dan de goede lengte, en een massieve stift is nog sterker ook. En anders pak je een andere nokkenas.
Of ie krom is, is niet te zien uit de auto door al die nokken die in beeld zitten. En hoogst onwaarschijnlijk. Het ziet er wel een beetje droog uit bovenin de motor, in de cilinderkop liggen in mijn motoren altijd verspreide bruine olieplassen.
Kijk s achterop wat voor letter erop staat, op de kopse kant.
Hier een Porsche prul nokkenas die wel beschadigd is: http://986forum.com/forums/boxster-gener...amage.html En je ziet toevallig ook precies zo'n vlakgeslepen rand tussen de nok en het kettingwiel (maar dan minder glimmend).
Ik zie niks geks aan de lagervlakken van de nokkenas of de lagerkappen, ziet er perfect bruikbaar uit.
Hamer een massief boortje in het overgebleven gat van de spanstift, mag best een mm dunner of een beetje scheef. De motor geeft er niks om als het tandwiel een fractie verdraaid op de nokkenas staat. ZOals op de een na laatste foto maar dan de goede lengte, en een massieve stift is nog sterker ook. En anders pak je een andere nokkenas.
Of ie krom is, is niet te zien uit de auto door al die nokken die in beeld zitten. En hoogst onwaarschijnlijk. Het ziet er wel een beetje droog uit bovenin de motor, in de cilinderkop liggen in mijn motoren altijd verspreide bruine olieplassen.
Kijk s achterop wat voor letter erop staat, op de kopse kant.
Hier een Porsche prul nokkenas die wel beschadigd is: http://986forum.com/forums/boxster-gener...amage.html En je ziet toevallig ook precies zo'n vlakgeslepen rand tussen de nok en het kettingwiel (maar dan minder glimmend).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

