20 December 2023, 17:41
(20 December 2023, 15:03)skidje schreef: Ik zou graag foto's zien van die beschadiging. Nu is het allemaal giswerk.
Maar voor mij staat wel vast dat je sowieso een nieuwe nokkenas nodig heb of een geheel nieuwe kop.
Ik vrees dat je gelijk hebt .Het lijkt ook op het oog ( pff na al dat werk) dat de nokkenas wel krom is ( heb ook geen meetgereedschap daarvoor ) ,maar zweef nu ,( omdat ik er zo mee bezig ben ) tussen illusie en werkelijkheid.
De as zelf ( tussen de nokken in ) is afgeschraapt op 2 punten daar bedoel ik mee, over de gehele breedte van de as zowel onder als boven. Een nokkenas is hoogstwaarschijnlijk wel aan te komen (gebruikt ,hoop ik).
Een nieuwe kop is (koprevisie) is vrijwel uitgesloten, dat zou einde verhaal betekenen ( i.v.m. hele slechte moeren spruitstuk/gereedschap en de kosten ).
Ik zal een link plaatsen ( de 1e dag had ik t al op willen geven omdat mij toen verteld werd dat het blok naar de knoppen was ) van advertentie, en omdat ik de auto niet kwijt wilde ,heb ik de stoute schoenen aangetrokken, maar helaas verval ik toch weer in a same old song.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/volv...-1992-rood
Hopelijk dat de link werkt. Maar hier heb ik de foto's neergezet waar het nu allemaal om gaat.