18 December 2023, 18:39
(16 December 2023, 13:52)skidje schreef: Heb je de oorzaak al gevonden waardoor die spanstift is afgebroken? Als je straks dat gat uitlubbert dat is het risico van spanstiftbreuk nog veel groter.
Kun je de nokkenas nu met een ringsleutel op die bout rondgooien?
Ik zou er dan verder geen moeite in steken om dat boortje uit een standaard b230f nokkenas te halen. Indien het een M is zou ik het aanbod van Dopski direkt aannemen. Maar vlgs mij kun je best een A of B as in je kop steken.
Hallo Skid, dank voor je reactie, nee ben voorzichtig te werk gegaan, juist om dat te voorkomen. vanmorgen naar 2
( metaalbewerkingsbedrijf +buitenboordmotoren) bedrijven geweest ze kunnen me niet helpen
Net nog 3 uurtjes zitten peuteren voorzichtig boren ook in tegengestelde richting ,en ik krijg het ook niet voor elkaar, na al heel wat uurtjes al met al. Klopt daar dacht ik vanmiddag aan, bout erin en nokkenas plaatsen en kijken of ik m met de ring / dop alsnog rond kan draaien ( ook hier begrijp ik even nog steeds niks van )
Ik heb verders geen idee skidje , welke nokkenas er in zou passen ,ik wilde deze redden omdat ik zeker wist dat hier niets mis mee is, maar het lijkt me een verloren zaak dus .Als die jongens uit de metaal geen oplossing hebben en die van de botenmotoren ,wel dan kan ik stoicijns door blijven peuteren boren en oplossingen blijven bedenken ,
maar t heeft volgens mij dan geen enkele zin meer,hoe eigenwijs ik ook ben.
Cilinderkop heeft nummer 1000530 is dat een M ?,..ik weet nog niet het verschil van M A of B., althans zal het wel gelezen hebben, zal t straks nakijken.