12 December 2023, 20:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 December 2023, 20:54 door Swipsy.)
(12 December 2023, 19:07)Marc1970 schreef: De nokvolgers zitten los, kan je zo optillen.
Deze man haalt heel geduldig de hele kop uit elkaar en weer terug: https://pbase.com/stealthfti/headwork
Ik weet eigenlijk niet of je de klepveren met de hand in kan drukken, ze zijn nogal stevig. Misschien moet je een soort hefboompje organiseren met iets
Het eerste wat ik dacht met een magneet eruit tillen, neem aan dat het gewoon ijzer/metaal is alhoewel gewoon.
Daarom bemoeilijkt de kwestie met de span bus mij ook ..morgen als eerste proberen . Overigens span bus bestellen bij Volvo duurt minstens 10 dagen.
Ik had t al geprobeerd met de duim ,op de nokvolgers zelf maar geen kans natuurlijk, misschien een domme actie. Ik verzin morgen wel iets en probeer ik het 1 voor 1.
Nokvolger eruit. Kijken van bovenaf of er iets schort ( zo de klepveer indrukken ,wat volgens mij niet gaat lukken ,want wat moet je verzinnen met een hefboompje ? )
Gezien de kracht van de moter normaliter, de nokkenas in z'n bevestigingen ,lijkt het mij een te onevenaren kwestie
( geweldige info weer Marc ) De site + de wetenschap over de nokvolgers. Ik houd je op de hoogte over hoe alles verloopt.
Wanneer de kleppen niet in veren ( nokkenas weer monteren heeft geen zin, zowel zonder span bus als de wetenschap dat het busje natuurlijk niet voor niets afbrak door de weerstand ),Is het dan wijs om de kop eraf te halen ? ( het blok was juist zo mooi droog )
Dan komt waarschijnlijk wel de aap uit de mouw. Of is het verstandig eerst de span bus te regelen ,en opnieuw in z'n geheel een poging wagen ? Al heb ik nu even ook geen idee hoe ik de nokkenas weer in z'n juiste stand plaatsen moet.
Eerst maar even jou al jou advies navolgen en op een rijtje zetten, ..dank je Marc.