17 August 2023, 10:27
Die weerstand slijt niet.
Ontsteking en injectie is inderdaad een domino opstelling, het brandstofrelais krijgt pulsen van de ontsteking, en alleen dan schakelt het de pompen aan. ANdersom geldt: geen ontsteking, geen brandstof (is veiliger).
De pulsen worden gemaakt in de verdeler. EN dat is een gammel dingetje na 40 jaar met allerlei broze stekkers.
Afhankelijk van het type is er wel iets aan af te stellen, er is een TSZ-h (Hall effect) en een TSZ-i (inductie). Maar daarvoor zou ik eerst op zoek gaan naar alle documentatie en of die dingen nog leverbaar zijn, nieuw of tweedehands. De 260 is een hele kleine markt, nog meer als toen.
Greenbooks: https://www.volvo-academy.com/
Ontsteking en injectie is inderdaad een domino opstelling, het brandstofrelais krijgt pulsen van de ontsteking, en alleen dan schakelt het de pompen aan. ANdersom geldt: geen ontsteking, geen brandstof (is veiliger).
De pulsen worden gemaakt in de verdeler. EN dat is een gammel dingetje na 40 jaar met allerlei broze stekkers.
Afhankelijk van het type is er wel iets aan af te stellen, er is een TSZ-h (Hall effect) en een TSZ-i (inductie). Maar daarvoor zou ik eerst op zoek gaan naar alle documentatie en of die dingen nog leverbaar zijn, nieuw of tweedehands. De 260 is een hele kleine markt, nog meer als toen.
Greenbooks: https://www.volvo-academy.com/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

