15 August 2023, 22:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 August 2023, 23:15 door Walter Davo.)
Dag allen,
Mijn volvo 264 gl (B27E) start soms van de eerste slag, soms helemaal niet om dan na een paar dagen weer terug vanaf eerste slag te starten. Het is ook al gebeurd dat ik tijdens het rijden een schok waarneem, enkele seconden daarna slaat motor af en is deze niet meer te starten.
Wanneer ik dan de kabel van bobijn naar verdeler eventjes afkoppel en start en vervolgens kabel terug aan verdeler verbind start motor meestal dadelijk terug (maar niet altijd)
Aangezien alles van het benzine circuit reeds vervangen is (injectoren en rubbers, benzinepomp en -filter, accumulator, WUR ben ik er zeker van dat het met de ontsteking te maken heeft.
Ik heb reeds nieuwe verdeelkop en rotor geïnstalleerd, nieuwe bobijn en ontstekingsmodule, echter zonder resultaat.
Vandaag startte de motor weer niet en heb ik dan eens met multimeter het voltage gemeten naar de bobijn met ingeschakeld contact. Eerst met pluspool losgekoppeld van bobijn: 12,5V.
Vervolgens met pluspool aangesloten op bobijn: 5,5V (ik vermoed dat dit normaal is aangezien de bobijn nogal veel stroom trekt).
Vervolgens met pluspool aangesloten op bobijn en tijdens starten: 10,5V. Zou dit niet minstens 12V moeten zijn? Wat ook heel vreemd is dat tijdens de meting met multimeter de motor wel aansloeg en bij draaiende motor de bobijn niet meer dan 10,5 binnenkrijgt.
Iemand bekend met dit ‘fenomeen’? ?
Dag allen,
Mijn volvo 264 gl (B27E) start soms van de eerste slag, soms helemaal niet om dan na een paar dagen weer terug vanaf eerste slag te starten. Het is ook al gebeurd dat ik tijdens het rijden een schok waarneem, enkele seconden daarna slaat motor af en is deze niet meer te starten.
Wanneer ik dan de kabel van bobijn naar verdeler eventjes afkoppel en start en vervolgens kabel terug aan verdeler verbind start motor meestal dadelijk terug (maar niet altijd)
Aangezien alles van het benzine circuit reeds vervangen is (injectoren en rubbers, benzinepomp en -filter, accumulator, WUR ben ik er zeker van dat het met de ontsteking te maken heeft.
Ik heb reeds nieuwe verdeelkop en rotor geïnstalleerd, nieuwe bobijn en ontstekingsmodule, echter zonder resultaat.
Vandaag startte de motor weer niet en heb ik dan eens met multimeter het voltage gemeten naar de bobijn met ingeschakeld contact. Eerst met pluspool losgekoppeld van bobijn: 12,5V.
Vervolgens met pluspool aangesloten op bobijn: 5,5V (ik vermoed dat dit normaal is aangezien de bobijn nogal veel stroom trekt).
Vervolgens met pluspool aangesloten op bobijn en tijdens starten: 10,5V. Zou dit niet minstens 12V moeten zijn? Wat ook heel vreemd is dat tijdens de meting met multimeter de motor wel aansloeg en bij draaiende motor de bobijn niet meer dan 10,5 binnenkrijgt.
Iemand bekend met dit ‘fenomeen’? ?
Mijn volvo 264 gl (B27E) start soms van de eerste slag, soms helemaal niet om dan na een paar dagen weer terug vanaf eerste slag te starten. Het is ook al gebeurd dat ik tijdens het rijden een schok waarneem, enkele seconden daarna slaat motor af en is deze niet meer te starten.
Wanneer ik dan de kabel van bobijn naar verdeler eventjes afkoppel en start en vervolgens kabel terug aan verdeler verbind start motor meestal dadelijk terug (maar niet altijd)
Aangezien alles van het benzine circuit reeds vervangen is (injectoren en rubbers, benzinepomp en -filter, accumulator, WUR ben ik er zeker van dat het met de ontsteking te maken heeft.
Ik heb reeds nieuwe verdeelkop en rotor geïnstalleerd, nieuwe bobijn en ontstekingsmodule, echter zonder resultaat.
Vandaag startte de motor weer niet en heb ik dan eens met multimeter het voltage gemeten naar de bobijn met ingeschakeld contact. Eerst met pluspool losgekoppeld van bobijn: 12,5V.
Vervolgens met pluspool aangesloten op bobijn: 5,5V (ik vermoed dat dit normaal is aangezien de bobijn nogal veel stroom trekt).
Vervolgens met pluspool aangesloten op bobijn en tijdens starten: 10,5V. Zou dit niet minstens 12V moeten zijn? Wat ook heel vreemd is dat tijdens de meting met multimeter de motor wel aansloeg en bij draaiende motor de bobijn niet meer dan 10,5 binnenkrijgt.
Iemand bekend met dit ‘fenomeen’? ?
Dag allen,
Mijn volvo 264 gl (B27E) start soms van de eerste slag, soms helemaal niet om dan na een paar dagen weer terug vanaf eerste slag te starten. Het is ook al gebeurd dat ik tijdens het rijden een schok waarneem, enkele seconden daarna slaat motor af en is deze niet meer te starten.
Wanneer ik dan de kabel van bobijn naar verdeler eventjes afkoppel en start en vervolgens kabel terug aan verdeler verbind start motor meestal dadelijk terug (maar niet altijd)
Aangezien alles van het benzine circuit reeds vervangen is (injectoren en rubbers, benzinepomp en -filter, accumulator, WUR ben ik er zeker van dat het met de ontsteking te maken heeft.
Ik heb reeds nieuwe verdeelkop en rotor geïnstalleerd, nieuwe bobijn en ontstekingsmodule, echter zonder resultaat.
Vandaag startte de motor weer niet en heb ik dan eens met multimeter het voltage gemeten naar de bobijn met ingeschakeld contact. Eerst met pluspool losgekoppeld van bobijn: 12,5V.
Vervolgens met pluspool aangesloten op bobijn: 5,5V (ik vermoed dat dit normaal is aangezien de bobijn nogal veel stroom trekt).
Vervolgens met pluspool aangesloten op bobijn en tijdens starten: 10,5V. Zou dit niet minstens 12V moeten zijn? Wat ook heel vreemd is dat tijdens de meting met multimeter de motor wel aansloeg en bij draaiende motor de bobijn niet meer dan 10,5 binnenkrijgt.
Iemand bekend met dit ‘fenomeen’? ?

