6 November 2022, 16:33
Een auto op lpg zal nooit perfect op benzine lopen, al zegt men van wel.
Het mengstuk knijpt de boel en dat heeft niets meer met het hele carb ontwerp te maken.
Er gaat meer verkeerd op lpg..
De vlotter zwemt niet meer in de benzine, maar stuitert in de ruimte. Het enige wat ie tegenkomt is de vlotternaald, waardoor die afstelling verbuigt..
De vlotternaald kan door residu blijven steken, loopt ie bij stationair over..
Er zijn overigens mengstuk ken met een grotere doorlaat..
Ik heb het nog anders aangepakt. Op sommige Stombergs zit een "blinde boring", voorbereidt voor iets waarvan Volvo geen gebruik van heeft gemaakt.
Die heb ik uitgeboord en een 12mm buisje ingelijmd.
Mengstuk weg, oude 40+mm terug, meer vermogen..
Maar goed, da's extra, in elke variatie moet de boel op benzine goed werken..
En oh ja, valse lucht is er ook nog..
Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
Het mengstuk knijpt de boel en dat heeft niets meer met het hele carb ontwerp te maken.
Er gaat meer verkeerd op lpg..
De vlotter zwemt niet meer in de benzine, maar stuitert in de ruimte. Het enige wat ie tegenkomt is de vlotternaald, waardoor die afstelling verbuigt..
De vlotternaald kan door residu blijven steken, loopt ie bij stationair over..
Er zijn overigens mengstuk ken met een grotere doorlaat..
Ik heb het nog anders aangepakt. Op sommige Stombergs zit een "blinde boring", voorbereidt voor iets waarvan Volvo geen gebruik van heeft gemaakt.
Die heb ik uitgeboord en een 12mm buisje ingelijmd.
Mengstuk weg, oude 40+mm terug, meer vermogen..
Maar goed, da's extra, in elke variatie moet de boel op benzine goed werken..
En oh ja, valse lucht is er ook nog..
Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)