3 May 2022, 09:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 May 2022, 11:03 door Rob.
Edit Reason: .
)
Citaat:Misschien als toevoeging, als ik Volvo 237809 Google (zoals volgens mij op het typeplaatje staat), krijg ik een typenummers carburateur dat bij een b21a hoort. Iemand die dat kan bevestigen?
Yup,
kijk maar eens op Volvo Zenith/Stromberg-förgasare
![[Afbeelding: 52047396050_cc8f01bedc_b.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/52047396050_cc8f01bedc_b.jpg)
Alle info mbt type naald, sproeierbuis, pakking set, repair-kit etc, etc staat daar in.
Download ook meteen even het Greenbook: TP11740-2_carburetted_fuel_systems.pdf
Daar staat alles in over het hoe en wat en waarom afstellen; verschillende types jet en naald, en hoe deze af te stellen.
Btw, je schrijft zelf: op lpg loopt ie perfect, nou dan wist ik het wel met de huidige benzineprijs, ik zou geen cm meer op peut rijden, en lekker die carb laten zitten waar ie zit.
Naald, jet + pakkingset zit dik over de 100 eurie, dan moet het er nog in/op/aan.
Tools heb je niet, moet je ook nog kopen?, skills heb je waarschijnlijk ook niet om dat op de 100e mm af te stellen, en CO meter ook niet denk ik?
Ik zou het uitbesteden gezien de complexiteit en nauwkeurigheid, en als je toch op lpg gaat rijden, zou ik niet eens de moeite nemen)