22 April 2022, 16:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 April 2022, 16:53 door Grey240Polar.)
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een auto met deze carburateur had (1970 Amazon met B20A), maar ik vermoed dat het profiel van de naald geoptimaliseerd is voor de toepassing. Met het blote het oog lijkt er geen verschil in te zitten, maar schijn bedriegt. Dat is ook waarom je de snelle slijtage bij rijden op LPG (omdat ze droog in de sproeierbuis bewegen en daarmee die en zichzelf doen slijten) met het blote oog amper of niet kunt zien, maar ik beloof je uit eigen ervaring dat het veel verschil maakt.
B1FE is overigens nog verkrijgbaar bij o.a. Scandcar.
Hier nog een Engelstalig (net) filmpje van een Fin over de afstelbare sproeiernaald met demonstratie.
B1FE is overigens nog verkrijgbaar bij o.a. Scandcar.
Hier nog een Engelstalig (net) filmpje van een Fin over de afstelbare sproeiernaald met demonstratie.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47