(22 June 2021, 16:56)skidje schreef: Heb je de kabels via de ecu naar de teller lopen of direct? Dacht dat je sowieso via ecu moet werken.
De ecu krijgt het signaal juist van de klok de snelheidsmeter moet op de sensor aangesloten worden.
(22 June 2021, 14:20)Marc1970 schreef: Hmm ja de klokken voor ABS hebben een K cijfer wat 4x hoger is omdat er 4x zoveel streepjes op de sensorring zitten (want deze ring wordt ook gebruikt voor de ABS), The 92-93 wagons with ABS use the K39200, the 92-93 sedans use a K40168.
Ga er maar vanuit dat die sensor zelf goed is, maar alles daartussen kan mis gaan. Een dikkere draad ertussen solderen zou geen verschil mogen maken. Maar het signaal vd sensor is niet erg sterk dus afhankelijk van goede verbinding en massa.
Hier een post van Art de speedo-guru specifiek over de bedradings-switch: http://forums.turbobricks.com/showpost.p...ostcount=8
Ik heb wel een K. Dacht dat k alleen voor de elektronische stond.
244 gl 1981 B230A M41
245 dl 1983 B230F M-47

