10 April 2015, 10:00
Heeft iemand al eens een ombouw gedaan van een electronische teller als vervanging van een mechanische?
Ik krijg namelijk de snelheidsmeter niet werkend.
Op de stekker aan de teller zitten 3 draden:
een groen/witte
een zwarte
en een blauwe
de groenwitte en zwarte gaan van de teller rechtstreeks naar de sensor op de achteras (vermoed ik)
De blauwe zat bij de jongere auto op pin 15 ® van het contactslot.
Bij de oude auto zit op pin R geen draad.
Ik heb in plaats daarvan de blauwe draad bijgeknepen op een groengele draad (15) die spanning krijgt als je het contact aanzet.
Bij een test doet de snelheidsmeter het echter niet.
Moet de tellerkast misschien massa maken? Ik heb de tellerunit namelijk loshangen bij de test
Verder dient vermeld dat ik de groenwitte en zwarte draden die van de sensor op de achteras naar de stekker vooraan lopen hebben moet verlengen met een paar verbindingsbuisjes. Ik weet niet of dat kwaad kan in verband met de sterkte van de stroom die er doorheen loopt.
Ik krijg namelijk de snelheidsmeter niet werkend.
Op de stekker aan de teller zitten 3 draden:
een groen/witte
een zwarte
en een blauwe
de groenwitte en zwarte gaan van de teller rechtstreeks naar de sensor op de achteras (vermoed ik)
De blauwe zat bij de jongere auto op pin 15 ® van het contactslot.
Bij de oude auto zit op pin R geen draad.
Ik heb in plaats daarvan de blauwe draad bijgeknepen op een groengele draad (15) die spanning krijgt als je het contact aanzet.
Bij een test doet de snelheidsmeter het echter niet.
Moet de tellerkast misschien massa maken? Ik heb de tellerunit namelijk loshangen bij de test
Verder dient vermeld dat ik de groenwitte en zwarte draden die van de sensor op de achteras naar de stekker vooraan lopen hebben moet verlengen met een paar verbindingsbuisjes. Ik weet niet of dat kwaad kan in verband met de sterkte van de stroom die er doorheen loopt.
![[Afbeelding: 5zr4a8.jpg]](http://i60.tinypic.com/5zr4a8.jpg)