18 May 2021, 22:53
(8 May 2021, 15:35)LMarc1970 schreef: Dank voor je verhelderende antwoord Marc.
Tja, inderdaad, niet erg veel keuze dunkt me, nu schrikt een m47 versnellingsbak me helemaal niet af, ik heb geen sportieve rijstijl en zou deze nooit kunnen overbelasten maar als ik het dus goed begrepen heb is deze nooit gekoppeld geweest aan de PRV motor, mag ik er dan vanuit gaan dat deze in principe niet zou passen en er heel veel aanpassingen dienen te gebeuren om deze te laten passen? Indien ja, is dit definitief uitgesloten want ik wil de wagen toch min of meer origineel houden.
Mogelijkheid 2: de M46 met overdrive, van deze versnellingsbak weet ik dat die origineel geleverd werd op de 264. Ik heb op marktplaats voor 300€ een M46 met OD gevonden die komt uit een 265 maar verkoper biedt alleen de bak aan, niet de versnellingspook. Zijn er trouwens nog andere zaken die dienen aangepast te worden voor montage van de M46, bv. is de kabelboom van mijn auto voorzien voor omschakeling naar M46 met OD, is mijn huidige instrumentenkombi voorbereid hierop (lampje van de overdrive klaar voor gebruik?) en last but not least, heeft de M46 met OD nog een bijkomende oliekoeler nodig?
Is er eigenlijk iemand op het forum die ervaring heeft met de ombouw van m45 naar m46 of een Volvo garage kent die deze operatie zou kunnen uitvoeren aan een schappelijke prijs?