5 April 2021, 20:02
Graag gedaan hoor, kleine moeite.
Meestal is de vulzijde aan de onderkant, en uitgang aan de bovenkant. Dit maakt het makkelijker om bellen weg t eblazen en voorkomt 'geklater' in een niet goed gevuld systeem. Misschien dat er bi jou dus inderdaad nog lucht inzit, en het daardoor moeizamer gaat, of in ieder gaval moeilijker te regelen is?
Al moet ik bekennen dat het bij de mijne ook heel nauw komt: klein stukje open wordt het al snel erg heet, nuance is moeilijk.
Wat ook kan zijn: dat er troep in zit. Losmaken moet je toch al doen, dus mdan met de tuinslang erop doorspoelen (officieel tegen de stroom in om het vuil eruit te spuiten, en niet erin te douwen. Maar dat is bij jou nu dus onzeker). Beide kanten op kan ook natuurlijk. Kan van onder de motorkap, dus geen geklieder binnenin nodig.
Wat soms ook helpt, zeker als je een splitsing naar verdamper ertussen hebt zitten: die even afknijpen, dan gaat de volle stroom/druk even goed door de kachelunit. Wel thermostaat goed openzetten uiteraard.
Tuinslang en afklemmen heb ik recent bij de XC ook gedaan, geen wondermiddel, maar wel degelijk een merkbaar effect.
Meestal is de vulzijde aan de onderkant, en uitgang aan de bovenkant. Dit maakt het makkelijker om bellen weg t eblazen en voorkomt 'geklater' in een niet goed gevuld systeem. Misschien dat er bi jou dus inderdaad nog lucht inzit, en het daardoor moeizamer gaat, of in ieder gaval moeilijker te regelen is?
Al moet ik bekennen dat het bij de mijne ook heel nauw komt: klein stukje open wordt het al snel erg heet, nuance is moeilijk.
Wat ook kan zijn: dat er troep in zit. Losmaken moet je toch al doen, dus mdan met de tuinslang erop doorspoelen (officieel tegen de stroom in om het vuil eruit te spuiten, en niet erin te douwen. Maar dat is bij jou nu dus onzeker). Beide kanten op kan ook natuurlijk. Kan van onder de motorkap, dus geen geklieder binnenin nodig.
Wat soms ook helpt, zeker als je een splitsing naar verdamper ertussen hebt zitten: die even afknijpen, dan gaat de volle stroom/druk even goed door de kachelunit. Wel thermostaat goed openzetten uiteraard.
Tuinslang en afklemmen heb ik recent bij de XC ook gedaan, geen wondermiddel, maar wel degelijk een merkbaar effect.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

