4 January 2021, 09:54
(4 January 2021, 07:05)Grey240Polar schreef: Maakt het nog verschil als je na het op contact zetten maar voor het starten een paar keer de gas/benzine-schakelaar wisselt tussen gas en neutraal?
Om extra te choken bedoel je?
Ik heb een AEB 722a schakelaar* met ledjes en een computertje die zelf een paar tellen choket als ik hem op contact zet. dat doe ik altijd minstens 2x.
Ik heb nog niet geprobeerd om ook de keuzeschakelaar te gebruiken. mede omdat deze niet van LPG --> naar neutraal (geen brandstof) --> terug naar LPG kan.
Dit gaat altijd: LPG --> neutraal --> Benzine --> neutraal --> LPG (via 1 drukknop).
Dus dan gaat altijd de benzine afsluiter open. Maar wellicht maakt dit bij een mechanische benzine pomp niet uit zolang er niet gestart wordt? of zorgt de druk in de tank er altijd voor dat benzine dan de carb in stroomt? 2 brandstoffen tegelijk werkt natuurlijk niet (heb al vaker de benzine slang afgedopt om zeker te zijn dat er geen benzine de carb in sijpelt).
*heb al eens de tip van Marc gehad om een oldskool schakelaar te gebruiken zonder computers ivm mogelijke storingen. Daarom ben ik ook naar een koude start op het benzine systeem gaan kijken om het hele LPG systeem te omzeilen. Het met de schakelaar overschakelen van brandstof en aangeven van tankinhoud werkt overigens perfect), ik kan ook eens de computer omwisselen met die van de 244 en kijken of beide wagens dan anders starten bedenk ik me nu...
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***