2 June 2020, 16:35
De kop op de recent gekochte B230K is inderdaad een Heron kop. Vandaar dat ik ook "B230K(H)" benoemde.
Klopt Mark! Ben vanplan deze eraf te halen omdat ik op dit moment een pierburg DVG op mijn oude blok heb. Deze bevalt mij wel en het heeft niet die "stomme" EGR en air-pulse die bij de cisac van de B230K hoort. Met andere woorden, er komt het korte spruitstuk op van het motorblok welke ik nu heb incl Lpg verdamper en Carburateur, waar ik later de vacuum lift op maak.
Waar ik later over zat te denken:
De stelschroef van de LPG verdamper zou gestuurd moeten worden door een uitlaatsensor. Dit beteken dus dat er bij rijden zogoed als constant aan de schroef wordt gedraaid.
Geen idee of deze daar wel voor geconstrueerd is ivm dichtingen en sljtvastheid (bij normaal gebruik moet je daar heel af en toe eens aan draaien).
Misschien is er wel een unit verkijgbaar welke achter de verdamper wordt geplaatst. Dan zou het in twee stappen worden gedaan:
1. Verdamper verdampt vloeistof naar gas met een uitgangsdebiet wat net iets hoger ligt als dat je ooit gaat gebruiken.
2. "Unit" met stelschroef welke bedoeld is om constant geregeld te worden. Deze regelt de toevoer aan de hand van de sensor -> meer pk's theoretisch gezien?
Klopt Mark! Ben vanplan deze eraf te halen omdat ik op dit moment een pierburg DVG op mijn oude blok heb. Deze bevalt mij wel en het heeft niet die "stomme" EGR en air-pulse die bij de cisac van de B230K hoort. Met andere woorden, er komt het korte spruitstuk op van het motorblok welke ik nu heb incl Lpg verdamper en Carburateur, waar ik later de vacuum lift op maak.
Waar ik later over zat te denken:
De stelschroef van de LPG verdamper zou gestuurd moeten worden door een uitlaatsensor. Dit beteken dus dat er bij rijden zogoed als constant aan de schroef wordt gedraaid.
Geen idee of deze daar wel voor geconstrueerd is ivm dichtingen en sljtvastheid (bij normaal gebruik moet je daar heel af en toe eens aan draaien).
Misschien is er wel een unit verkijgbaar welke achter de verdamper wordt geplaatst. Dan zou het in twee stappen worden gedaan:
1. Verdamper verdampt vloeistof naar gas met een uitgangsdebiet wat net iets hoger ligt als dat je ooit gaat gebruiken.
2. "Unit" met stelschroef welke bedoeld is om constant geregeld te worden. Deze regelt de toevoer aan de hand van de sensor -> meer pk's theoretisch gezien?
- Volvo 245L 1975 B230K/M47 [link]