Update 6-11-05
Er zit behoorlijk schot in: de vloerplaten aan de linkerzijde zijn nu helemaal klaar (paar zaken moesten nog gelast worden) en ik heb gisteren alle lassen vlakgeslepen, roest verwijderd, geschuurd en uiteindelijk alles in een dubbele laag Corroles gezet. ?t Ziet er weer uit ?als nieuw?:
Voor de primer van bovenaf:
![[Afbeelding: w33y.jpg]](http://imageshack.com/a/img18/7970/w33y.jpg)
Van boven af gezien, met primer:
![[Afbeelding: dx4d.jpg]](http://imageshack.com/a/img843/5880/dx4d.jpg)
En van onder af
![[Afbeelding: c460.jpg]](http://imageshack.com/a/img824/2346/c460.jpg)
![[Afbeelding: 8l4b.jpg]](http://imageshack.com/a/img716/1251/8l4b.jpg)
Binnenspatbord links achter is ook weer klaar. Afwateringsslangetje van het open dak had voor een groot gat gezorgd.... Nog even afwerken van binnen en buiten en een laagje primer. De spuiter zorgt dan voor een laagje grijze primer en kleur vd auto. Wat mij betreft hoeft dit niet helemaal onzichtbaar te zijn, aangezien er toch nog geluidsisolatie + bekleding overheen komt.
![[Afbeelding: dxyu.jpg]](http://imageshack.com/a/img268/7489/dxyu.jpg)
En dan de achterzijde: helemaal klaar!!
Roger heeft zelf de plaatjes gemaakt voor onder de achterlichten en een stukje strip waaraan je de bumperstrip bevestigt. Daar zit de nieuwe ?hoekstrip? bevestigt.
![[Afbeelding: zvjx.jpg]](http://imageshack.com/a/img593/3092/zvjx.jpg)
Links en rechts lopen dan de bovenste (verse) ?flappen? van de wielbakken en midden onder loopt een nieuwe plaat van de bodem tot de strip. Helemaal nieuw dus eigenlijk. Volgens mij loopt er alleen origineel een naad ergens onder de achterlichten??? Misschien dat die er nog in geplamuurd kan worden.
![[Afbeelding: muo6.jpg]](http://imageshack.com/a/img31/5184/muo6.jpg)
En yes: ook de rechter wielbak zit erin, inclusief het randje plaatwerk erboven en de spatbordrand (binnen en buiten).
![[Afbeelding: yk4l.jpg]](http://imageshack.com/a/img35/7588/yk4l.jpg)
Wielbak is keurig gepuntlast en de rest is doorgelast. Hier vooraanzicht:
![[Afbeelding: nm6e.jpg]](http://imageshack.com/a/img823/6447/nm6e.jpg)
De lasser heeft ontdekt dat er op 5km afstand een Volvo sloperij zit (Koopman, wie kent ?m??) en die heeft nog een paar gave 240?s staan. Hij heeft de linkerstijl bij de achterste zijruit eruit gezaagd en gaat daarvan stukken in de mijne zitten. Zelf plaatjes maken daarvoor is erg lastig + tijdrovend en uiteindelijk wordt het nooit zo mooi als origineel. Aankomende week gaan ook die stukkies erin.
En dan volgende week zaterdag de laatste las-loodjes?
Paul 6-11-05
Laatste Las update 04-12-05
Het lassen is eindelijk KLAAR!!!
De laatste loodjes bleken wat langer en zwaarder te zijn dan gedacht: doordat er toch nog een heleboel kleine dingetjes moesten gebeuren heb ik vanaf de vorige update nog elke zaterdag (en een aantal zondagen) moeten klussen om ?m af te krijgen. Vooral het vlakslijpen van lassen, goed ontroesten en in de primer zetten was behoorlijk tijdrovend. Maar nu staat ie dan zo-hard-als-het-maar-kan te wachten op vervoer naar de spuiter:
![[Afbeelding: 477ax.jpg]](http://img230.imageshack.us/img230/7766/477ax.jpg)
![[Afbeelding: 487eb.jpg]](http://img230.imageshack.us/img230/301/487eb.jpg)
![[Afbeelding: 490im.jpg]](http://img230.imageshack.us/img230/3231/490im.jpg)
Op een paar plekjes na (schuifdak binnenkant, onderkant dak bij achterklep ? wordt gestraald bij spuiter) is er geen roest meer te bekennen. Alles vlak geslepen en staat het in een goede laag roestwerende primer.
De hele auto een paar keer uitgeblazen en uitgezogen, waarbij er nog een paar kilo slijpsel en stukjes metaal tevoorschijn kwamen. Ook alvast de randen gekit en een gedeelte in de strijkkit gezet, zodat daar een laag lak ter bescherming overheen kan.
De spatborden zijn weer gemonteerd (wordt met spatbord en al gespoten) en het voorfront puntlast de lasser Roger er maandag nog op.
En voor ik het vergeet: ook vanaf hier mijn hartelijke dank aan Roger, de lasser: misschien niet de snelste, maar wel de beste lasser! En tot het einde toe superkwaliteit!
De planning voor het spuiten:
Aankomende week wordt de auto opgehaald door de spuiter. Daar staat ie dan nog een paar dagen ?werkloos? en ze beginnen er dan begin vlgde week aan. Hij schat er bij elkaar een week of 3 mee bezig te zijn, zodat ie dan begin januari staat te blinken.
Ik moet er nog voor zorgen dat m?n Polarissen gestraald bij de spuiter terecht komen en dat de voorspoiler nog 2 gaten krijgt voor de Hella verstralers. Die wil ik zoveel mogelijk in de spoiler plaatsen ipv hangen aan de bumper.
07-01-06
Geen update qua spuiten oid, maar mijn bestelde rubbers van IPD voor de complete ophanging zijn binnen!!! Het hele zwikkie kostte bij IPDUSA E 358 en nog eens E42 aan invoer-BTW (gelukkig hadden ze op de pakbon maar een waarde van $150 ingevuld).
![[Afbeelding: b2ra.jpg]](http://imageshack.com/a/img854/6433/b2ra.jpg)
De voorwielophanging
![[Afbeelding: t8wt.jpg]](http://imageshack.com/a/img59/1061/t8wt.jpg)
De stabilistatorstang voor en een plastic centreerhulpje voor de koppeling
![[Afbeelding: tnu8.jpg]](http://imageshack.com/a/img600/7314/tnu8.jpg)
De achterwielophanging
Inclusief montage handleiding op DVD!! ? daaruit blijkt dat een pers echt noodzakelijk is voor een aantal rubbers...... Iemand ideeen om ze eruit te persen of een pers te leen oid?
Spuiter gaat maandag beginnen : - ( , maar eind januari zou nog steeds haalbaar zijn. We zullen zien, geduld hebben heb ik al geleerd...
Update 14-01-06
De eerste update bij de spuiter! De mannen hebben er afgelopen week hard aan gewerkt en de Volvo is grofweg strak gemaakt, geschuurd en is bijna klaar om een volledige laag primer te krijgen. Na de volledige laag primer (hierbij worden alle losse delen als bijv. de deuren los gespoten) wordt de auto nogmaals geschuurd en afgeplamuurd. Daarna volgt een 2e laag primer incl. het grootste gedeelte van de binnenzijde (bodem, zijkant, binnenkant deuren, achterklep). Dan worden de stijlen van de deuren en achterklep in kleur en blanke lak gespoten, deuren worden erin gehangen en dan... wordt ie totaal in kleur gespoten!
Wellicht dat ie dan eerst nog ergens een anti-roestbehandeling krijgt (Goslinga Leeuwarden?), waarna de auto weer naar Zwanenburg komt.
Hierbij weer wat pics:
![[Afbeelding: 538jc.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/197/538jc.jpg)
Van bovenaf bezien
![[Afbeelding: 549ad.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/5103/549ad.jpg)
Al weer aardig 1 geheel van afstand
![[Afbeelding: 554by.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/3079/554by.jpg)
Geen laswerk meer te zien
![[Afbeelding: 564nq.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/7833/564nq.jpg)
De rechterachterzijde had het meeste werk nodig om weer strak te worden
![[Afbeelding: 577bu.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/8186/577bu.jpg)
Strakke deur
![[Afbeelding: 583uh.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/6206/583uh.jpg)
En nog 2 strakke deuren
![[Afbeelding: 599qo.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/5427/599qo.jpg)
Nieuwe achterklep (Klokkerholm, hoopt dat ie goed past....)
![[Afbeelding: 604nz.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/7194/604nz.jpg)
Gestraalde Polarissen, krijgen wellicht toch een poedercoating, maar dan in de juiste kleur
Update 31-01-06
De vorderingen de afgelopen 2 weken zijn aardig, maar even gestaakt doordat de vrouw van de spuiter is bevallen (allemaal goed gegaan).
De auto en alle losse delen staan in de primer en de auto is helemaal strak gemaakt. Ik wilde de auto zeker nog even zien voordat ie in de kleur ging en ben ?m samen met de spuiter goed langsgelopen ? ik weet waar de gelaste stukken zitten en waar dus wat extra attentie aan moet worden gegeven. Vooral de stukken boven de wielbakken achter zijn nog niet 100% en er zit nog een klein verloop in de rand onder de achterste zijruit, maar de rest is mooi!!
Zoals je kunt zien zit ie helemaal in de primer, incl de binnenkant en compleet geel! Er zitten nu 3 lagen (filler)primer op en er volgt nog een vierde laag nadat de puntjes op de i zijn gezet. Nu al 6 liter trouwens ? heel wat meer dan ie had gedacht!
![[Afbeelding: l0j2.jpg]](http://imageshack.com/a/img854/8804/l0j2.jpg)
De achterkant
![[Afbeelding: q4bh.jpg]](http://imageshack.com/a/img34/4562/q4bh.jpg)
Voorkant, incl. onderranden motorkap, slotplaat en helaas ook de motorkapsloten....
![[Afbeelding: pwol.jpg]](http://imageshack.com/a/img827/6961/pwol.jpg)
De achterklep, helemaal strak
![[Afbeelding: lnb8.jpg]](http://imageshack.com/a/img46/9606/lnb8.jpg)
De deuren, zo goed als strak, incl. binnenkant in de primer
![[Afbeelding: nr7b.jpg]](http://imageshack.com/a/img833/8590/nr7b.jpg)
En van boven
De Polarissen gaan toch gewoon in de lak, de poedercoating kan toch niet op kleurnummer, alleen ?standaard? zilver en dat vind ik jammer. Mocht de lak het toch niet houden, dan kan ik ze altijd nog een keer laten poedercoaten.
En dan ben ik nog enthousiast gemaakt voor iets compleet ?fouts?. Ik zit er zwaar over te twijfelen om alle ruiten, behalve de voorruit, te laten tinten in een heeeeeele lichte zilvertint. Dus niet zoals de spiegelzonnebrillen en achterkanten van bestelbusjes, maar meer een glans zoals je ziet als je ruiten superschoon zijn. Lijkt me wel cool! Heb gezien hoe ze het daar doen en gaat supernetjes (folie die heel mooi wordt geplakt). Kost wel weer wat....
Volgende week zaterdag heel misschien in kleur???
Update 19-02-2006
Het vordert, maar langzaam...... 1 week nauwelijks iets gedaan wegens zieke baby, maar ben vorige week zaterdag nog wel even gaan kijken. De laatste punten waren strak gemaakt, maar ik was over 2 punten nog niet tevreden. Die had ie zelf over het hoofd gezien (gelaste dorpelrand binnen links voor en de rand onder de rechter zijruit achter). Die zijn afgelopen week strak gemaakt en het tijd voor fase 1 van het in kleur spuiten van de auto! Dat betekent de binnenkant van de auto grof in de kleur / blanke lak, zodat er 1 geheel ontstaat (altijd lelijk als je primer en verschillende kleuren ziet als je bekleding weghaalt). Daarnaast zijn de binnenkanten van de deuren, achterklep en motorklep in kleur en blanke lak gezet en natuurlijk de stijlen, binnendorpels etc van de carrosserie.
![[Afbeelding: 6e4t.jpg]](http://imageshack.com/a/img802/3439/6e4t.jpg)
Het open dak in de primer
![[Afbeelding: 670dm.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/6526/670dm.jpg)
de deurscharnieren netjes in de kleur
![[Afbeelding: 685ec.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/6741/685ec.jpg)
De deuren en achterklep blinkend aan binnenzijde: erg mooi! De oorspronkelijke kleur groen vd deuren is nergens meer te zien, alles is dekkend gespoten en de zichtbare randen zien er uit ?als nieuw?
![[Afbeelding: 694yb.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/6476/694yb.jpg)
De nieuwe (klokkerholm) achterklep
![[Afbeelding: 703xa.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/3779/703xa.jpg)
Detail zichtbare rand deur
![[Afbeelding: 717yx.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/3449/717yx.jpg)
En dat is dan de auto, staat buiten even uit te dampen. Nog geen fraai gezicht zo, maar er is toch al een boel werk verzet
![[Afbeelding: 729wq.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/8743/729wq.jpg)
De binnenzijde en let vooral op de strakke stijlen en binnendorpels: misschien niet goed te zien op de foto, maar ze blinken je tegemoet : - )
![[Afbeelding: csgb.jpg]](http://imageshack.com/a/img841/1/csgb.jpg)
Hoewel de motorruimte niet in z?n geheel is gespoten (moet motor eruit), zijn de slotplaat, de randen en onderzijde vd klep wel meegenomen. De rest wordt poetsen vrees ik....
![[Afbeelding: yfzn.jpg]](http://imageshack.com/a/img716/2163/yfzn.jpg)
De achterkant
![[Afbeelding: pdno.jpg]](http://imageshack.com/a/img826/2312/pdno.jpg)
En nog een detailfoto met de oude turbo op de achtergrond
Dus al met al weer een stap verder. Lak moet nu effe het weekend uitharden. Maandag worden de delen in de auto geschroefd en wordt de auto weer licht geschuurd ivm alle nevel. Dan worden alle ramen en kieren afgeplakt gaat de kleur en blanke lak er dinsdag / woensdag op.
In principe is ie dan klaar, op de zwarte details rond de zijruiten na. Dat volgt of einde vd week of na de tectyleerbeurt. De spuiter is bang voor zwarte nevel op de lak die niet is weg te poetsen ivm de zachte lak..... Anyway: vlgde week pics van een zilveren Volvo en dan de maandag erop naar Gosliga voor de Dinitrol behandeling.
Er zit behoorlijk schot in: de vloerplaten aan de linkerzijde zijn nu helemaal klaar (paar zaken moesten nog gelast worden) en ik heb gisteren alle lassen vlakgeslepen, roest verwijderd, geschuurd en uiteindelijk alles in een dubbele laag Corroles gezet. ?t Ziet er weer uit ?als nieuw?:
Voor de primer van bovenaf:
![[Afbeelding: w33y.jpg]](http://imageshack.com/a/img18/7970/w33y.jpg)
Van boven af gezien, met primer:
![[Afbeelding: dx4d.jpg]](http://imageshack.com/a/img843/5880/dx4d.jpg)
En van onder af
![[Afbeelding: c460.jpg]](http://imageshack.com/a/img824/2346/c460.jpg)
![[Afbeelding: 8l4b.jpg]](http://imageshack.com/a/img716/1251/8l4b.jpg)
Binnenspatbord links achter is ook weer klaar. Afwateringsslangetje van het open dak had voor een groot gat gezorgd.... Nog even afwerken van binnen en buiten en een laagje primer. De spuiter zorgt dan voor een laagje grijze primer en kleur vd auto. Wat mij betreft hoeft dit niet helemaal onzichtbaar te zijn, aangezien er toch nog geluidsisolatie + bekleding overheen komt.
![[Afbeelding: dxyu.jpg]](http://imageshack.com/a/img268/7489/dxyu.jpg)
En dan de achterzijde: helemaal klaar!!
Roger heeft zelf de plaatjes gemaakt voor onder de achterlichten en een stukje strip waaraan je de bumperstrip bevestigt. Daar zit de nieuwe ?hoekstrip? bevestigt.
![[Afbeelding: zvjx.jpg]](http://imageshack.com/a/img593/3092/zvjx.jpg)
Links en rechts lopen dan de bovenste (verse) ?flappen? van de wielbakken en midden onder loopt een nieuwe plaat van de bodem tot de strip. Helemaal nieuw dus eigenlijk. Volgens mij loopt er alleen origineel een naad ergens onder de achterlichten??? Misschien dat die er nog in geplamuurd kan worden.
![[Afbeelding: muo6.jpg]](http://imageshack.com/a/img31/5184/muo6.jpg)
En yes: ook de rechter wielbak zit erin, inclusief het randje plaatwerk erboven en de spatbordrand (binnen en buiten).
![[Afbeelding: yk4l.jpg]](http://imageshack.com/a/img35/7588/yk4l.jpg)
Wielbak is keurig gepuntlast en de rest is doorgelast. Hier vooraanzicht:
![[Afbeelding: nm6e.jpg]](http://imageshack.com/a/img823/6447/nm6e.jpg)
De lasser heeft ontdekt dat er op 5km afstand een Volvo sloperij zit (Koopman, wie kent ?m??) en die heeft nog een paar gave 240?s staan. Hij heeft de linkerstijl bij de achterste zijruit eruit gezaagd en gaat daarvan stukken in de mijne zitten. Zelf plaatjes maken daarvoor is erg lastig + tijdrovend en uiteindelijk wordt het nooit zo mooi als origineel. Aankomende week gaan ook die stukkies erin.
En dan volgende week zaterdag de laatste las-loodjes?
Paul 6-11-05
Laatste Las update 04-12-05
Het lassen is eindelijk KLAAR!!!
De laatste loodjes bleken wat langer en zwaarder te zijn dan gedacht: doordat er toch nog een heleboel kleine dingetjes moesten gebeuren heb ik vanaf de vorige update nog elke zaterdag (en een aantal zondagen) moeten klussen om ?m af te krijgen. Vooral het vlakslijpen van lassen, goed ontroesten en in de primer zetten was behoorlijk tijdrovend. Maar nu staat ie dan zo-hard-als-het-maar-kan te wachten op vervoer naar de spuiter:
![[Afbeelding: 477ax.jpg]](http://img230.imageshack.us/img230/7766/477ax.jpg)
![[Afbeelding: 487eb.jpg]](http://img230.imageshack.us/img230/301/487eb.jpg)
![[Afbeelding: 490im.jpg]](http://img230.imageshack.us/img230/3231/490im.jpg)
Op een paar plekjes na (schuifdak binnenkant, onderkant dak bij achterklep ? wordt gestraald bij spuiter) is er geen roest meer te bekennen. Alles vlak geslepen en staat het in een goede laag roestwerende primer.
De hele auto een paar keer uitgeblazen en uitgezogen, waarbij er nog een paar kilo slijpsel en stukjes metaal tevoorschijn kwamen. Ook alvast de randen gekit en een gedeelte in de strijkkit gezet, zodat daar een laag lak ter bescherming overheen kan.
De spatborden zijn weer gemonteerd (wordt met spatbord en al gespoten) en het voorfront puntlast de lasser Roger er maandag nog op.
En voor ik het vergeet: ook vanaf hier mijn hartelijke dank aan Roger, de lasser: misschien niet de snelste, maar wel de beste lasser! En tot het einde toe superkwaliteit!
De planning voor het spuiten:
Aankomende week wordt de auto opgehaald door de spuiter. Daar staat ie dan nog een paar dagen ?werkloos? en ze beginnen er dan begin vlgde week aan. Hij schat er bij elkaar een week of 3 mee bezig te zijn, zodat ie dan begin januari staat te blinken.
Ik moet er nog voor zorgen dat m?n Polarissen gestraald bij de spuiter terecht komen en dat de voorspoiler nog 2 gaten krijgt voor de Hella verstralers. Die wil ik zoveel mogelijk in de spoiler plaatsen ipv hangen aan de bumper.
07-01-06
Geen update qua spuiten oid, maar mijn bestelde rubbers van IPD voor de complete ophanging zijn binnen!!! Het hele zwikkie kostte bij IPDUSA E 358 en nog eens E42 aan invoer-BTW (gelukkig hadden ze op de pakbon maar een waarde van $150 ingevuld).
![[Afbeelding: b2ra.jpg]](http://imageshack.com/a/img854/6433/b2ra.jpg)
De voorwielophanging
![[Afbeelding: t8wt.jpg]](http://imageshack.com/a/img59/1061/t8wt.jpg)
De stabilistatorstang voor en een plastic centreerhulpje voor de koppeling
![[Afbeelding: tnu8.jpg]](http://imageshack.com/a/img600/7314/tnu8.jpg)
De achterwielophanging
Inclusief montage handleiding op DVD!! ? daaruit blijkt dat een pers echt noodzakelijk is voor een aantal rubbers...... Iemand ideeen om ze eruit te persen of een pers te leen oid?
Spuiter gaat maandag beginnen : - ( , maar eind januari zou nog steeds haalbaar zijn. We zullen zien, geduld hebben heb ik al geleerd...
Update 14-01-06
De eerste update bij de spuiter! De mannen hebben er afgelopen week hard aan gewerkt en de Volvo is grofweg strak gemaakt, geschuurd en is bijna klaar om een volledige laag primer te krijgen. Na de volledige laag primer (hierbij worden alle losse delen als bijv. de deuren los gespoten) wordt de auto nogmaals geschuurd en afgeplamuurd. Daarna volgt een 2e laag primer incl. het grootste gedeelte van de binnenzijde (bodem, zijkant, binnenkant deuren, achterklep). Dan worden de stijlen van de deuren en achterklep in kleur en blanke lak gespoten, deuren worden erin gehangen en dan... wordt ie totaal in kleur gespoten!
Wellicht dat ie dan eerst nog ergens een anti-roestbehandeling krijgt (Goslinga Leeuwarden?), waarna de auto weer naar Zwanenburg komt.
Hierbij weer wat pics:
![[Afbeelding: 538jc.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/197/538jc.jpg)
Van bovenaf bezien
![[Afbeelding: 549ad.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/5103/549ad.jpg)
Al weer aardig 1 geheel van afstand
![[Afbeelding: 554by.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/3079/554by.jpg)
Geen laswerk meer te zien
![[Afbeelding: 564nq.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/7833/564nq.jpg)
De rechterachterzijde had het meeste werk nodig om weer strak te worden
![[Afbeelding: 577bu.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/8186/577bu.jpg)
Strakke deur
![[Afbeelding: 583uh.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/6206/583uh.jpg)
En nog 2 strakke deuren
![[Afbeelding: 599qo.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/5427/599qo.jpg)
Nieuwe achterklep (Klokkerholm, hoopt dat ie goed past....)
![[Afbeelding: 604nz.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/7194/604nz.jpg)
Gestraalde Polarissen, krijgen wellicht toch een poedercoating, maar dan in de juiste kleur
Update 31-01-06
De vorderingen de afgelopen 2 weken zijn aardig, maar even gestaakt doordat de vrouw van de spuiter is bevallen (allemaal goed gegaan).
De auto en alle losse delen staan in de primer en de auto is helemaal strak gemaakt. Ik wilde de auto zeker nog even zien voordat ie in de kleur ging en ben ?m samen met de spuiter goed langsgelopen ? ik weet waar de gelaste stukken zitten en waar dus wat extra attentie aan moet worden gegeven. Vooral de stukken boven de wielbakken achter zijn nog niet 100% en er zit nog een klein verloop in de rand onder de achterste zijruit, maar de rest is mooi!!
Zoals je kunt zien zit ie helemaal in de primer, incl de binnenkant en compleet geel! Er zitten nu 3 lagen (filler)primer op en er volgt nog een vierde laag nadat de puntjes op de i zijn gezet. Nu al 6 liter trouwens ? heel wat meer dan ie had gedacht!
![[Afbeelding: l0j2.jpg]](http://imageshack.com/a/img854/8804/l0j2.jpg)
De achterkant
![[Afbeelding: q4bh.jpg]](http://imageshack.com/a/img34/4562/q4bh.jpg)
Voorkant, incl. onderranden motorkap, slotplaat en helaas ook de motorkapsloten....
![[Afbeelding: pwol.jpg]](http://imageshack.com/a/img827/6961/pwol.jpg)
De achterklep, helemaal strak
![[Afbeelding: lnb8.jpg]](http://imageshack.com/a/img46/9606/lnb8.jpg)
De deuren, zo goed als strak, incl. binnenkant in de primer
![[Afbeelding: nr7b.jpg]](http://imageshack.com/a/img833/8590/nr7b.jpg)
En van boven
De Polarissen gaan toch gewoon in de lak, de poedercoating kan toch niet op kleurnummer, alleen ?standaard? zilver en dat vind ik jammer. Mocht de lak het toch niet houden, dan kan ik ze altijd nog een keer laten poedercoaten.
En dan ben ik nog enthousiast gemaakt voor iets compleet ?fouts?. Ik zit er zwaar over te twijfelen om alle ruiten, behalve de voorruit, te laten tinten in een heeeeeele lichte zilvertint. Dus niet zoals de spiegelzonnebrillen en achterkanten van bestelbusjes, maar meer een glans zoals je ziet als je ruiten superschoon zijn. Lijkt me wel cool! Heb gezien hoe ze het daar doen en gaat supernetjes (folie die heel mooi wordt geplakt). Kost wel weer wat....
Volgende week zaterdag heel misschien in kleur???
Update 19-02-2006
Het vordert, maar langzaam...... 1 week nauwelijks iets gedaan wegens zieke baby, maar ben vorige week zaterdag nog wel even gaan kijken. De laatste punten waren strak gemaakt, maar ik was over 2 punten nog niet tevreden. Die had ie zelf over het hoofd gezien (gelaste dorpelrand binnen links voor en de rand onder de rechter zijruit achter). Die zijn afgelopen week strak gemaakt en het tijd voor fase 1 van het in kleur spuiten van de auto! Dat betekent de binnenkant van de auto grof in de kleur / blanke lak, zodat er 1 geheel ontstaat (altijd lelijk als je primer en verschillende kleuren ziet als je bekleding weghaalt). Daarnaast zijn de binnenkanten van de deuren, achterklep en motorklep in kleur en blanke lak gezet en natuurlijk de stijlen, binnendorpels etc van de carrosserie.
![[Afbeelding: 6e4t.jpg]](http://imageshack.com/a/img802/3439/6e4t.jpg)
Het open dak in de primer
![[Afbeelding: 670dm.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/6526/670dm.jpg)
de deurscharnieren netjes in de kleur
![[Afbeelding: 685ec.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/6741/685ec.jpg)
De deuren en achterklep blinkend aan binnenzijde: erg mooi! De oorspronkelijke kleur groen vd deuren is nergens meer te zien, alles is dekkend gespoten en de zichtbare randen zien er uit ?als nieuw?
![[Afbeelding: 694yb.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/6476/694yb.jpg)
De nieuwe (klokkerholm) achterklep
![[Afbeelding: 703xa.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/3779/703xa.jpg)
Detail zichtbare rand deur
![[Afbeelding: 717yx.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/3449/717yx.jpg)
En dat is dan de auto, staat buiten even uit te dampen. Nog geen fraai gezicht zo, maar er is toch al een boel werk verzet
![[Afbeelding: 729wq.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/8743/729wq.jpg)
De binnenzijde en let vooral op de strakke stijlen en binnendorpels: misschien niet goed te zien op de foto, maar ze blinken je tegemoet : - )
![[Afbeelding: csgb.jpg]](http://imageshack.com/a/img841/1/csgb.jpg)
Hoewel de motorruimte niet in z?n geheel is gespoten (moet motor eruit), zijn de slotplaat, de randen en onderzijde vd klep wel meegenomen. De rest wordt poetsen vrees ik....
![[Afbeelding: yfzn.jpg]](http://imageshack.com/a/img716/2163/yfzn.jpg)
De achterkant
![[Afbeelding: pdno.jpg]](http://imageshack.com/a/img826/2312/pdno.jpg)
En nog een detailfoto met de oude turbo op de achtergrond
Dus al met al weer een stap verder. Lak moet nu effe het weekend uitharden. Maandag worden de delen in de auto geschroefd en wordt de auto weer licht geschuurd ivm alle nevel. Dan worden alle ramen en kieren afgeplakt gaat de kleur en blanke lak er dinsdag / woensdag op.
In principe is ie dan klaar, op de zwarte details rond de zijruiten na. Dat volgt of einde vd week of na de tectyleerbeurt. De spuiter is bang voor zwarte nevel op de lak die niet is weg te poetsen ivm de zachte lak..... Anyway: vlgde week pics van een zilveren Volvo en dan de maandag erop naar Gosliga voor de Dinitrol behandeling.