5 June 2019, 12:17
Update:
laatst de motorwissel uitgevoerd: starten en lopen!
Met de originele b230a ontstekingspen en TZ-28H standalone unit.
loopt heerlijk soepel, alleen wil de motor nog niet stationair lopen. Met de choke iets uit gaat het voorlopig even prima (op de snelweg choke weer in) . De stationair stel schroef op het inlaatspruitstuk reageert niet op afstellen (zoals deze wel reageerde met de b21a). Ongetwijfeld omdat ik het pulsair en EGR systeem heb verwijderd. Iemand hier een verklaring voor? Moet ook Co nog laten afstellen, maar het is wel makkelijk als hij dan stationair kan lopen natuurlijk..
Ik schok trouwens van de staat van de b21a kabelboom: die brokkelde in mn handen uit elkaar! ongelooflijk dat het nog gewoon werkte allemaal.
kabelboom van de b230a was nog mooi soepel.
laatst de motorwissel uitgevoerd: starten en lopen!

Met de originele b230a ontstekingspen en TZ-28H standalone unit.
loopt heerlijk soepel, alleen wil de motor nog niet stationair lopen. Met de choke iets uit gaat het voorlopig even prima (op de snelweg choke weer in) . De stationair stel schroef op het inlaatspruitstuk reageert niet op afstellen (zoals deze wel reageerde met de b21a). Ongetwijfeld omdat ik het pulsair en EGR systeem heb verwijderd. Iemand hier een verklaring voor? Moet ook Co nog laten afstellen, maar het is wel makkelijk als hij dan stationair kan lopen natuurlijk..
Ik schok trouwens van de staat van de b21a kabelboom: die brokkelde in mn handen uit elkaar! ongelooflijk dat het nog gewoon werkte allemaal.
kabelboom van de b230a was nog mooi soepel.
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***