Als de auto te rijk loopt heeft het er alle blijk van dat ie louter op de lmm draait en niet op de lambda sonde. En met behoorlijke verrijking om de boel dus snel op te warmen. Nergens goed voor dus.
Zodra de motor op de lambds sonde gaat regelen doet ie std lambda 1, iets anders kan de narrowband sonde namelijk niet.
Dan zou je co ook een stuk gunstiger moeten zijn.
Verdachte nr 1 is koelwater temp sensor.
Zoals dopski hierboven ook meld is t t handigst om even uit te lezen. En daar op verder borduren.
Maar de std verrijking wordt door de ecu geregeld adhv koelwater temperatuur. Als de ecu geen of verkeerd signaal krijgt dan heb je kan dat ie een zwaar negatieve temperatuur als vervanging neemt iets in de richting van -40 en dan blijft ie dus rijk lopen tot ie een betere temperatuur ziet.
Vandaar mijn gok temp sensor.
Verschillende lekkages zijn ook mogelijk, vacuum lekkerij, uitlaat lekkage voor de lambda sonde.
Foutief lmm signaal door slechte bedrading of vuile sensor kan ook nog.
Blijf niet te lang door karren met zo'n rijk lopende motor dit kost je uiteindelijk wel je kat. Die verbrand gewoon.
Zodra de motor op de lambds sonde gaat regelen doet ie std lambda 1, iets anders kan de narrowband sonde namelijk niet.
Dan zou je co ook een stuk gunstiger moeten zijn.
Verdachte nr 1 is koelwater temp sensor.
Zoals dopski hierboven ook meld is t t handigst om even uit te lezen. En daar op verder borduren.
Maar de std verrijking wordt door de ecu geregeld adhv koelwater temperatuur. Als de ecu geen of verkeerd signaal krijgt dan heb je kan dat ie een zwaar negatieve temperatuur als vervanging neemt iets in de richting van -40 en dan blijft ie dus rijk lopen tot ie een betere temperatuur ziet.
Vandaar mijn gok temp sensor.
Verschillende lekkages zijn ook mogelijk, vacuum lekkerij, uitlaat lekkage voor de lambda sonde.
Foutief lmm signaal door slechte bedrading of vuile sensor kan ook nog.
Blijf niet te lang door karren met zo'n rijk lopende motor dit kost je uiteindelijk wel je kat. Die verbrand gewoon.